دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دفاتر گوگل همواره دارای تنوع و ایده های نوآورانه و خاص است. گوگل در تمامی دفاتر خود دارای امکانات رفاهی از جمله استخر، کافی شاپ و رستوران های متعدد می باشد. این دفاتر اکثرا به صورت باز و و گسترده با هدف ارتباط بیشتر کارکنان و همچنین به اشتراک گذاری ایده ها ساخته شده اند و فضاهایی گفتگو محور و چند نفره نیز به همین منظور طراحی شده است.

در طراحی این ساختمان لوگوی گوگل به گونه ای برای ملاقات کارکنان و گفتگوهای دسته جمعی قرار گرفته است.

ویژگی های بارز این طراحی انرژی زیاد، شادی منحصر به فرد و توجه به آرامش روحی و جسمی کارکنان است که در طراحی گوگل  به این موارد بسیار توجه می شود .همچنین میتوان به این نکته اشاره کرد که گوگل به متریال  و محیط زیست نیز توجه می کند.


طراحی داخلی ساختمانهای اداری

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

این گالری در قسمت جنوبی پکن واقع شده است. قسمت ورودی این گالری دارای نمای یکپارچه قوس داری است که تا فضای درونی  امتداد پیدا کرده است و با فضای سفید درون گالری آمیخته شده است

مساحت این گالری دو هزار متر مربع است ایده طراحی این گالری از کوه ها و دروه های اطراف گرفته شده، رنگ دیوار ها سفید می باشد . محیط درون این گالری باز می باشد و آثار هنری هر چه بیشتر در این محیط خود نمایی می کنند.

طراحی نمای بیرونی ساختمان اداری

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

اوله شِر ِن معمار بزرگ آلمانی، ۴۲ ساله است. او تحصیلات‌اش را در لندن به پایان رسانده. حدود ۲۵ ساله بود که در دفتر آرشیتکت بزرگ رم کول‌هاوس به کار مشغول شد. او امروز امپراطوری بزرگ معماری خود را برقرار کرده است. اوله شِر ِن بیشتر در چین زندگی و کار می‌کند.


از جمله کارهای او که شهرت بسیاری دارند

1) آسمان‌خراش سال: این ساختمان که مرکز تلویزیون چین است و در شهر پکن قرار دارد این ساختمان شامل دو برج کج است که در انتها به یکدیگر وصل شده اند. 

2) برج‌هایی شبیه مجسمه: این مجموعه برج ها که در کوالالامپور پایتخت مالزی قرار دارد شامل مجموعه‌ای از هتل‌ها و شرکت‌های مختلف است و قرار است چون مجسمه‌هایی کشیده سر بر آسمان کشند.

3) ماها ناخون: این برج که در پایتخت تایلند قرار دارد  شامل 77 طبقه است و بلندترینآسمان خراش شهر بانکوک می باشد بعضی قسمت‌های این برج شیشه‌ای که در مقابل زمین لرزه مقاوم است، به نظر خراش برداشته‌اند.

4) خانه‌سازی برای قشرهای کم درآمد: این پروژه که در سنگاپور واقع شده است دارای ساختمان هایی است که شیبه به لگوهای بازی کنار هم قرار گرفته اند و زندگی را برای اقشار کم درآمد را در این کشور میسر کرده است.


طراحی مجتمع تجاری و اداری



  • arel arel
  • ۰
  • ۰

یکی از اهداف این شرکت این است که 7 بخش مختلف سازمان را در دو دفتر کار طراحی و پیاده سازی کند. این دو دفتر درون ساختمان یک برج تجاری واقع شده است. در این برج 21 دفتر برای همکاری و کار مشترک،2 کافی شاپ،2 سالن کنفرانس،1 اتاق بازی،1اتاق برای فکر و نوع آوری در کار و فضاهای مختلف برای سلامتی طراحی و اجرا شده است.

در این دفتر کار یک فضای مربعی به عنوان اتاق ملاقات در نظر گرفته شده است.

در این ساختمان مرز های بین فضاها قابل تشخیص نیست که این خود مفهوم وحدت و همکاری را افزایش می دهد.

این ساختمان کلیه امکانات را دارا می باشد و به علاوه دیوارهای قابل نوشتن دارد و استفاده از کاغذ میسر نیست.

در طبقه آخر این برج یک کافی شاپ قرار دارد که طراحی فضای آن با فلز برنز انجام گرفته است.


طراحی ساختمان تجاری



  • arel arel
  • ۰
  • ۰

 هتل آتلانتیس یکی از هتل های معروفی است که مجموعه هتل های زیادی را در بهترین نقاط جهان با این نام ساخته شده است.


دو هتل با این نام در دبی وجود دارد که با توجه به موفقیت اولین پروژه دومی هم در حال ساخت است. و نمادی قابل توجه برای دبی است.


 حجم هتل شامل فضاهای پر و خالی متعددی است که بافت ارگانیک را با هتل ادغام نموده است. این فضاهای خالی به تراس ها، نشیمن و استخرها با سایزهای متفاوت تبدیل شده تا چشم انداز هتل را برای مهمانان گسترش دهد. 


در طراحی این هتل تراس ها نقش به سزایی دارند. نمای هتل شیشه ای می باشد و توسط متریال های پلیمری ساخته شده  تا انعکاس آفتاب را به درون اتاق ها کاهش دهد.


 هتل آتلانتیس دومین فضای اقامتی بزرگ با امکانات لاکچری در مقیاس عظیم به شمار می رود که در خط ساحلی دبی به اجرا خواهد رسید.


طراحی داخلی هتل



  • arel arel
  • ۰
  • ۰

 این طرح که توسط افرادی به نام های  مارک پودلاها و آنتونیو پوهانکوا برای زندگی در مریخ ارائه شده است. کانسپت این خانه بر اساس سفینه ای بوده که پس از برخاستن از زمین و حرکت به سوی مریخ بر روی سطح سیاره می نشیند و با تغییرات اتوماتیک به منزل و اقامت گاه ثابتی تبدیل می گردد. 

در این طرح سفینه می بایست بر روی سطح مریخ بنشیند و متریال های سبک و پلاستیکی مانند ممبران، تکستایل و ETFE برای تولید یک فضای بسته مورد استفاده قرار گیرند.پیش بینی شده در این طرح به میزان تدارکات ارسال شده و برنامه زمان بندی توجه شده است به گونه ای که خدمه می تواند به مدت یک سال و نیم در سیاره زندگی کند.

خلق شرایط مناسب برای طراحی در سیاره ای که زندگی در آن سخت است تنها موضوع مهم این پروژه می باشد که عامل مهمی در زنده نگه داشتن افراد طی ماموریت است.


اطلاعاتد بیشتر راجع به پروژه در لینک 

  • arel arel