دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

طبقه بندی موضوعی

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کوربیکام یک شرکت نرم افزاری است که بر پایه رشد، ارتقاء و تولید نرم افزارهای کامپیوتری فعالیت می کند. سال گذشته طراحی داخلی دفتر اداری این کمپانی در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی به اتمام رسید. هسته طراحی این پروژه تقسیم بندی مناسب و به اندازه هر بخش بر اساس نیازهای کمپانی بوده است. یکی از دلایلی که طراحان پروژه از رنگ های شاد و زیادی بهره بردند، هویت و ویژگی های کمپانی کوربیکام بوده که با ترفندهای ساده ای به کار رفته اند. کلیت فضا توسط اتاق های خصوصی و عمومی تقسیم شده اند. سقف کل مجموعه بصورت اکسپوز بوده و فقط داخل اتاق ها یا فضاهای کوچکتر دستخوش تغییر بوده اند. مهم ترین کاسنپت طراحی هر بخش نشانه های دیجیالی به صورت بصری است تا شاخصه های شرکت را به صورت ظاهری نمایش دهد.

اتاق فکر مجموعه توسط متریال چوب ساخته شده و در مرکز مجموعه قرار گرفته است. شیشه های باریکی که بر روی اتاقک تعبیه شده بر اساس لوگو و حرف اول Korbicom می باشد. دلیل تعبیه اتاق فکر در مرکز مجموعه به خاطر اهمیت کاربری این اتاق بوده است. اتاق مهندسین و طراحان از رنگ سبز فسفری تشکیل شده و مخمل سبز رنگ از کف تا سقف اتاق امتداد یافته است. شادابی و تراوت این رنگ برای پیشرفت ذهنی طراحان ضروری بود و به همین دلیل در این عرصه تعبیه شد. اتاق کنفرانس مجموعه تا حدودی از ویژگی های کلاسیک این گونه اتاق ها الهام گرفته است. فقط با طراحی یک بخش از دیوار با احجام و رنگ های متحرک سعی شده تا صمیمیت در فضا ارتقاء یابد.

 4 اتاق مجزا هم جهت جلسات خصوصی با هر کارفرما در نظر گرفته شده که شیشه ای است. رنگ آبی اتاق های جلسه با کارفرما به خاطر آرامش بخش بودن و تعادل سطح انرژی به لحاظ شرایط روحی تعبیه شده است. استفاده هوشمندانه از لامپ های نئون هم قابل تحسین است. این نورپردازی به صورت کامل فضا را پوشش داده و هیچ گونه مزاحمتی هم برای کاربران ایجاد نمی کند. علاوه بر خصوصیات طراحی، امکانات کامل تکنولوژی مانند: سنسور کنترل تهویه، سنسور خودکار کنترل نور، سنسور ورود و خروج کارکنان و تمام تجهیزات کامپیوتری، این ساختمان را به یک ربات هوشمند تبدیل کرده است.


لینک منبع: طراحی داخلی دفتر استارت آپ شرکت نرم افزازی کوربیکام-گروه معماران آرل

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

امروزه طراحی و دکوراسیون مناسب فضای داخلی آرایشگاه و سالن های زیبایی از اهمیت ویژه ای برخودار هستند، زیرا تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش امری انکار ناپذیر است. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند عملکرد بهتری را در شرایط مختلف را فراهم و احساس رضایت بیشتری از فضا را به مراجعه کنندگان القا نمایید. باید توجه داشت که آرایشگاه ها و سالن های زیبایی جز مکان هایی هستند که زیبایی و جذابیت آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مشتریان در وهله اول قبل از اینکه به توانایی آرایشگر اطمینان حاصل کنند با فضای داخلی آرایشگاه مواجه می شوند. در واقع در آرایشگاه ها مسائلی چون نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوح (کف، سقف و دیوارها)، نورپردازی، مبلمان و مجموعه عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کارآمدی فضاهای داخلی هستند.
در چنین فضاهای استفاده مناسب و به جا از رنگ ها  و تلفیق دو رنگ متعادل در کنار هم پیشنهاد می شود. کف سازی نیز یکی دیگر از آیتم ها برای زیباسازی آرایشگاه به شمار می رود و اگر می خواهید کثیفی کمتر در فضا دیده شود؛ پیشنهاد می کنیم از رنگ های تیره در کف سازی استفاده نمایید.

استفاده از دیوار کوب به جذاب تر شدن سالن نیز کمک به سزایی می کند اما بهتر است تنها بخشی از دیوار را بپوشانید، چرا که استفاده بی رویه از این دیوار کوب ها موجب شلوغی فضا می شود.



لینک منبع: 25 ایده دکوراسیون داخلی سالن آرایش و زیبایی- گروه معماران آرل
  • arel arel
  • ۰
  • ۰

طراحی یکپارچه و کاملا سفید ویلا توسط معماران A01 در سال 2012 به پایان رسید ، این ویلای زیبا در شهر وین اتریش برای یک خانواده جوان با اشکال هندسی منظم و کاملا سفید طراحی شده و شبیه یک سفینه فضایی شده است. خلاقیت و رنگ سفید، ویلا را مکانی آرامش بخش و هیجان انگیز برای زندگی تبدیل کرده است.

ویلا شامل دو طبقه، با طبقه همکف انطباق منطقه اجتماعی (اتاق نشیمن با شومینه و یک آشپزخانه کامل مجهز) و طبقه بالا مسکن اتاق خواب و حمام است.
اشکال هندسی و مبلمان مناسب فضای چشم نوازی را برای فضای داخلی فراهم آورده است. روشنایی ویلا با نور طبیعی تامین می شود و کاملا شفاف است.



لینک منبع: ویلایی مدرن و کاملا سفید به نام Freundor -گروه معماران آرل
  • arel arel
  • ۰
  • ۰

ویلای سوجرا

سایت در نظر گرفته شده برای پروژه ی ویلای سوجرا بر نوک تپه ای در هایروگنا واقع شده، و از چشم اندازی پانورامیک با وسعتی بیش از 180 درجه از شرق به جنوب بهره می برد. این زمین توسط مشتقات زیبایی با اقلیمی بی رحم شاخص شده است. چنانچه در زمستان تماماً توسط برف پوشیده می شود. زمانی که من اولین بار سایت را دیدم، متوجه شدم که عمق برف به سه متر می رسد. و پی بردم که در این منطقه اثر و بلندای ساختمان به حداقل میزان کاهش می یابد.

طبقه ی پایین کوچک است، گرچه طبقه ی دوم در زیر قابل دیدن نیست. استفاده از زوایا و سایه های دقیق پیرامون قسمت پله حس معما گون و پیش نگرانه ای از ارتفاع تولید کرده، و توسط نور ملایم پلکان خوانایی بیشتری پدید آورده است. طبقه ی دوم در زیر یک سقف چند وجهی قرار دارد، و بین دو فضا اتاق خواب خصوصی و اتاق عمومی اصلی تقسیم شده است. در مرکز با زاویه ای خفیف در زیر سقف چند وجهی " کانگو" هسته ی امکانات مرطوب منطقه قرار گرفته است. کانگو فضای هر طبقه را به دو اتاق اصلی و بخش اتاق خواب ها تقسیم می کند، و درب های پنهان کشویی را با حفظ متقابل فضای خصوصی شاخص می نماید.

این درب ها می توانند به شکل انعطاف پذیری در تطابق با موقعیت های متفاوت چیده شوند. بعلاوه در بالای جعبه ی کانگو یک اتاق زیرشیروانی کوچک با حصیر تاتامی برجسته شده است. اتاق زیر شیروانی کاملاً با سقفی چندوجهی که بیانگر یک حس بسط یافته از فضا که برای سایز کوچک اتاق زیرشیروانی انتظار می رود، پوشیده شده است. طراحی چندوجهی نه تنها با مزایای بصری پردازش یافته، بلکه همچنین خواص آکوستیک اتاق را افزایش داده است.

لینک منبع: ویلای سوجرا-گروه معماران آرل

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

خانه ی ویلایی SU

معمار این ویلای زیبا Alexander Brenner Architekten است. این ویلا در منطقه ی جنوبی جنگلهای اشتوتگارت آلمان قرار گرفته است و از نظر آب و هوایی منطقه ی فوق العاده ای محسوب می شود.

این ویلا برای یک هنرمند و خانواده اش طراحی شده است و به همین دلیل ریز به ریز دیتیل کار کاملا شفاف است و بین معمار اثر و کارفرما چک شده است.

پس از ورودی ساختمان، یک میز ناهارخوری بزرگ قرار دارد که ارتفاع سقف بالای آن زیاد است و بعبارت دیگر طبقه ی دومی بالای آن وجود ندارد، و به جای آن نورگیری که در سقف ساختمان تعبیه شده است وجود دارد.
در فضای داخلی، شومینه ای تعبیه شده است که یک پنجره کف تا سقف در نار آن قرار دارد و فضای بی نظیری را ارائه می دهد.
در قسمت جنوبی ساختمان یک استودیوی هنری وجود دارد که در واقع محل کار کارفرامای هنرمند است و البته در خدمت هنرمندان و آثارشان نیز قرار می گیرد.
اطاق خواب اصلی در طبقه ی دوم قرار گرفته شده است و حمام نیز در کنار آن قرار دارد. نکته ای دیگری که در این ویلا نشانه ی وجود هنر است، سقف تراس است که قسمتی از تراس را به شکل هنرمندانه ای پوشانده است.

لینک منبع:شرکت ویلا سازی آرل-https://www.arel.ir
  • arel arel
  • ۰
  • ۰
ویلای فوق در بلغارستان با مساحتی بالغ بر 6970.00 متر مربع، روی سطح شیبداری بنا شده است. در واقع توپوگرافی زمین روی طراحی این ویلا تاثیر به سزایی داشته و وجود شیب در زمین به نوعی، نقطه قوت پروژه به حساب می آید.
پلان ویلا به شکل مستطیلی طراحی شده که طول آن زیاد بوده و فضاها در آن سازماندهی شده اند. این فضاها عبارت اند از: یک اتاق نشیمن بزرگ، فضای ناهارخوری، اتاق کار، اتاق خواب مستر، دو اتاق خواب میهمان، ایوان و پارکینگ به ظرفیت3خودرو.
در ادامه نیز می توان به پایدار بودن پروژه اشاره نمود که دارای ویژگی های زیر می باشد:

- استفاده از پنجره های وسیع و شفاف به منظور بهره گیری از نور طبیعی خورشید در طول روز
- ذخیره انرژی خورشیدی برای زمستان
- استفاده از پمپ حرارتی
- سیستم گرمایش از کف
- استفاده از متریال ها و سنگ های بومی


لینک منبع: شرکت ویلا سازی-گروه معماران آرل


  • arel arel
  • ۰
  • ۰

به عنوان یک معمار، منشاء شیوه های طراحی های شما چیست؟ چه شکلی را طراحی می کردید؟ اگر مراجع را الگو قرار نمی دادید،  اگر هیچ تعصبی نداشتید . هیچ ادراک قبلی‌ای نبود. اگر خود را از تجربیاتتان و تحصیلات رها کنید، چه فرمی را طراحی می کنید؟  این اشکال پنهان در ذهن ما، چطور بنظر می آیند؟ آیا تعجب ما را برمی انگیزند؟ آیا توجه ما را بخود جلب می کنند؟ آیا ما را راضی می کنند؟ اگر این گونه است، پس چطور می توانید شروع به خلق چیزی بکنید که براستی جدید باشد؟ همراه آرل باشید..

به عنوان یک معمار، کاربرد فضا داری اهمیت فراوانی است، ساختن فرم های پیچیده و زیبا می تواند، حس هیجان انگیز و خارق العاده ای داشته باشند، اما سوالی که وجود دارد آیا می توانند در فضاهای ما کاربرد داشته باشند؟  در مرحله دوم پس از روند خلق فرم های پیچیده و باز شدن دیدن ما نسبت به اشکال، بهرمندی از فرم هادر پروژه و ایجاد فضایی کارامد و زیباست. در میان می توان به زاها حدید اشاره کرد، در طراحی فرودگاه از فرم و حالت برخورد باد به هوایپما استفاده کرد، که زیبایی فرم  پیچیده ای را در جای مناسب بکار گرفته است.

لینک منبع:منشاء شیوه های طراحی های شما چیست؟-گروه معماران آرل


  • arel arel
  • ۰
  • ۰

نام پروژه: مجموعه بدنسازی R8
معمار: سهراب رفعت
تیم طراحی: سالومه گلبابائی، نگین عسگری، محمد حسین شوقی، وحید جودی
تاریخ طراحی و ساخت: 1394-1395
متراژ پروژه: 1400 متر مربع
موقعیت پروژه: تهران، فرمانیه، دزاشیب، مجتمع تجاری روشا

طراحی داخلی و معماری جسورانه سالن بدنسازی دزاشیب با نام R8، شکل جدید از یک فضای ورزشی را به نمایش گذاشته است. خلق فضای شاد و پویا که با هدف سلامت و ارتقاء شرایط روحی و جسمی در نظر گرفته شده، از کانسپت های اصلی پروژه R8 می باشد. اهداف اصلی طراحی مجموعه ورزشی R8 هماهنگی کامل بین تمام عرصه های طراحی، پویایی یک فضای پر تحرک، تجهیزات با کیفیت، فرم، نورپردازی مناسب و سیرکولاسیون برای تمام رده های سنی بوده  است. مهم ترین دلیل طراحی و ساخت یک مجموعه ورزشی این می باشد که فرد پس از گذراندن وقت خود در طول روز، برای از بین بردن خستگی و شرایط روتین به یک مکان ورزشی مراجعه می کند. به همین دلیل هم این فضا می تواند با طراحی منحصربه فرد خود چنین شرایطی را برای مراجعه کنندگان رقم بزند.

با نگاه به اِلمان ها و فرم های اجرا شده بر روی دیوارهای ورودی، یک حرکت جلورونده را مشاهده می نمایید که شبیه به فرم یک فِلِش می باشد. پس از ورودی مجموعه، یک بخش کامل به پرسنل و پذیرش اختصاص یافته و این بخش با طرح زیبای خود از دیگر عرصه های مجموعه فیلتر شده است. انتخاب نور و رنگ در هر بخش با توجه به رویکردی روانشناختانه، و بر اساس نیازهای روحی و رفتاری در باشگاه بدنسازی اتخاذ شده است. تمام عوامل پروژه بر پایه ویژگی های علمی و زیباشناسانه شکل گرفته اند و به نوعی سعی داشته اند تا کاربردهای یک مکان ورزشی را دوباره تعریف کنند. به عنوان مثال رشد باکتری در باشگاه های بدنسازی (Fitness Clubs) بسیار زیاد است. انتخاب نور آبی، بافت و رنگ های مجموعه ورزشی R8 دلیل مهمی برای بهداشت و جلوگیری از رشد باکتری بوده اند. انتخاب مبلمان و دکوراسیون داخلی هم به خوبی با فضای داخل همپوشانی شده اند. 
سایر عوامل مهم طراحی باشگاه بدنسازی R8 عبارتند از:
بررسی استاندارهای هر فضا و میزان کاربری عرصه ها
کنترل جهت باد سرد و گرم و تهویه مطبوع بر اساس فعالیت های فیزیکی در هر نقطه
خلق فضایی پویا و مترحک توسط متریال های معماری
طراحی سیستم صدا یکی از چالش های اصلی این مجموعه بود. این چالش با ایجاد خطوط و حجم شکسته دیوار، و ارتفاع بلند سقف برطرف شد.


لینک منبع: دکوراسیون داخلی آرل-https://www.arel.ir
  • arel arel
  • ۰
  • ۰

معماری: Ashari Architects
موقعیت: شیراز 
سال: 2017
کافه ها نسبت به سایر فضاها پویا تر هستند و دارای قدرت قابل توجهی در تقویت ابعاد اجتماعی فضاهای شهری می باشند. همچنین به منزله فضای نجات دهنده ای هستند که مرز بین شلوغی خیابان و آرامش به شمار می روند. در پروژه کافه مثلث طراحان برای ایجاد جذابیت بیشتر و احترام به تاریخ شهری با چالشی از طراحی مواجه شدند. نقطه قوت کافه، دیوار آن می باشد که بر محیط شهری تاریخی و منطقه مسکونی تاثیر مثبتی می گذارد و ظاهری جسورانه ایجاد کرده است. بدین صورت که روی دیوار آجری شیارهایی فرورفته ایجاد شده و با گلدان های سبز به آن زینت بخشیده شده است.

نکته قابل ملاحظه انتخاب نام کافه می باشد که از فرم کلی پلان برگرفته شده است. همانطور که در تصاویر پیداست، پلان کافه به صورت یک مثلث بوده که اکسترود شده و برای هماهنگی طراحی داخلی با کانسپت، از المان ها و اشکال مثلثی در دکوراسیون داخلی استفاده شده است. همچنین قاب کار شده دور درب وردودی نیز از فرم مثلث پیروی می کند. در ادامه با گسترش المان های داخلی به سمت فضای باز نیز، حس دعوت کنندگی ایجاد شده و مردم را به سمت کافه هدایت می کند.


لینک منبع: دکوراسیون داخلی آرل-https://www.arel.ir
  • arel arel
  • ۰
  • ۰

ویلای گلندوک در سال 1384 خورشیدی در منطقه ییلاق نشین تهران به نام گلندوک ساخته شد. جزئیات و روابط احجام ویلا با تاسی به کارهای ماریو بوتا، رنتسو پیانو و کارلو اسکارپا طراحی شده است. اگر بخواهیم کلیت احجام را بدون پرداختن به جزئیات بررسی نماییم، حجم ساختمان یادآور معماری مکتب وین و  کارهای آدولف لوس، معمار وینی است. ولی آنچه حجم و روابط فضاهای داخلی کار را برجسته می نماید، پرداختن به مسائل کاربردی و گرایش به جزئیات و به کارگیری مصالح تلفیقی است و از همین روست که حجم کلی ساختمان از ترکیب مستطیل، مربع، دایره، چندضلعی و ذوزنقه ساخته شده است. عناصر ساختمان که به دلایل کاربردی و نظم فضای درونی طراحی شده اند، هرجا لازم باشد از بنا بیرون زده و بر حجم کلی ساختمان تاثیر گذاشته است.



لینک منبع: شرکت ویلا سازی آرل-گروه معماران آرل
  • arel arel