دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

طبقه بندی موضوعی

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرح جدید سانتیاگو کالاتراوا از پاویلیون امارات در نمایشگاه اکسپو دبی 2020 در حال آماده سازی و اجراست. غرفه امارات با تأثیرپذیری از یک شاهین پرنده ارائه شده و بیش از 15 هزار متر مربع را در 4 طبقه پوشش داده و فضای 1717 متری برای پذیرایی از مهمانان که به پلان مجموعه اضافه شده است. در مراسم رونمایی از این پروژه،  رئیس کمیته عالی دبی (Expo 2020 H.H)، شیخ احمد ابن آل مکتوم از پروژه به عنوان نماد برجسته امارات حمایت کرد و آنرا طرح بهترین پروژه برای نمایشگاه امارات خواند.

غرفه اکسپو 2020 دبی بدون شک جزء برجسته ترین جاذبه های نمایشگاه اماران خواهد بود که به عنوان یک طراحی آینده نگر در دنیا شناخته خواهد شد. طرحی و اجرای این مجموعه شگفت انگیز فرصتی برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ و دستاوردهای اماراتی است که نوید چشم اندازهای بلندپروازانه ای را برای آینده دبی می دهد. پاویلیون امارات به عنوان نمادی فرهنگ و پایداری ملت امارات می باشد. 

جدیدترین کار کالاتراوا از پاویلیون امارات



معماری و طراحی های نوین با آرل

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

طراحی خوابگاه مرکز تحقیقات Treviso ایتالیا در شهر بانکوک یک فضای تلفیقی منحصربه فرد با خصوصیت فضای مشترک و خصوصی است. این مجموعه کوچک و خلاقانه دارای تفاوت های مختصری نسبت به یک خوابگاه دانشجویی است. به عنوان مثال این یک مکان مختلط برای دانشجویانی است که برای یک کمپانی خارجی کار می کنند و نیازمند امکانات متفاوتی در این فضای کوچک و محدود می باشند. این 7 دانشجو با مشکلات مالی مواجه بودند که هر دو گروه زن و مرد با پیشینه و فرهنگ های مختلفی به بانکوک آمده اند. به این 7 نفر خوابگاهی با ویژگی های محل کار و زندگی و تقویت روابط همکاری ارائه شده است. این گونه فضاها به دانشجویان احساس مسئولیت، استقلال و کار گروهی را منتقل می کند. 

مهم ترین ویژگی طراحی این خوابگاه تقسیم بندی فضا و سیرکولاسیون مختص 7 نفر بود. بخشی از جزئیات اجرایی و رنگ ها بر اساس سلیقه افراد ارائه شده و سعی شده تا قابلیت همپوشانی اجتماعی به خوبی در یک محیط اقامتی حفظ شود. انعطاف پذیری و عملکرد جزء جبنه های مهم طراحی می باشند. فضای خواب هر نفر مانند اتاق خصوصی عمل می کند تا صرفاً از قرار دادن یک تخت خواب ساده جلوگیری شود. قرار دادن 7 تخت خواب با کمد در فضا امکان پذیر نبود و به همین دلیل فضای کمدها و خواب با هم تلفیق شدند.

فضای خواب یک مکان خصوصی برای استراحت و مطالعه می باشد. فضای داخلی کل آپارتمان توسط یک هدف دوگانه طراحی شده: دانشجویان غذا را گروهی و در کنار هم بخورند، با هم صحبت کنند، و یا اینکه در حریم خصوصی باز و بسته خود مطالعه کنند. استفاده بهینه از فضا، ساخت درب های پنهان برای کمد و کشوها، تخت خواب های مدولار و کوچک سازی عناصر اضافی بهترین فضای زندگی را بر اساس سرانه هر فرد تفکیک کرده است.

طراحی خوابگاه دانشجویی



طراحی خوابگاه

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

عرصه حمام جزء آن دسته از فضاهای شاخص معماری می باشد که با انتخاب درست متریال و فرم های مناسب می تواند طرح های بی پایانی را به شما ارائه دهد. تدریجاً معماران و طراحان تلاش می کنند که فضاهای شسشتو برای کاربران جذاب تر و منحصربه فرد باشد. حتی اغلب موارد کارفرماهایی پیدا می شوند که در حموم خود درخواست تعبیه چشمه آب گرم یا موارد مشابه را دارند. عرصه حمام و سرویس بهداشتی به خاطر ضوابط طراحی و اجرا نیازمند یک سری اقدامات مهندسی و طراحی است تا به خوبی با کلیت فضا همخوانی داشته باشد. در این مطلب 10 حمام جالب و منحصربه فرد از پروژه های شاخص معماری را قرار داده ایم که می تواند به انتخاب فضای شما بر اساس سلیقه های متنوع کمک کند.
پروژه ویلای درختی در جنگل هیلز

حمام لوکس ویلای بازسازی شده FM

حمام رستوران باندی

حمام پناهگاه لیتگاس

حمام خانه تاپاگونا

پاویلیون لس کالس

حمام شخصی کارخانه مون راس


خانه Fagerstrom

حمام خانه AP

حمام ویلای روستایی آرماداله

طراحی فضای حمام

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

در این دوره دو معمار تأثیر گذار آمریکایی، فرانک لوید رایت و آنتونین رایموند در ژاپن به طراحی پرداختند. فرانک لوید رایت دو ساختمان هتل سلطنتی توکیو (1913-1923) و مهمانخانه ی yodoko را در سال 1924 با استفاده از سنگ Oyo که از سنگهای بومی منطقه است، طراحی کرد. Arata Endo، معمار ژاپنی، تحت تأثیر سبک رایت در سال 1930 هتل Koshien را طراحی کرد. 

آنتونین رایموند معمار تأثیرگذار دیگری بود که در ژاپن به طراحی پرداخت. رایموند در طراحی هتل سلطنتی توکیو با رایت همکاری داشت. آثار این معمار در ابتدا شباهت زیادی به آثار رایت داشت در این رابطه می توان به کالج دخترانه ی مسیحیان در شهر توکیو اشاره کرد. این معمار رفته رفته از بتن درجا و روشهای معماری بومی ژاپن در ساختمان های خود استفاده کرد. بین سالهای 1933 تا 1937 Bruno Taut معمار و نظریه پرداز آلمانی در ژاپن اقامت کرد. این نویسنده در نوشته های خود در مورد ویلای سلطنتی Katsura به ارزیابی معماری سنتی ژاپن پرداخت. در این دوره نیز مانند دوره ی Meji، معماران ژاپنی که در اروپا کار می کردند تجارب خود را به کشور ژاپن انتقال دادند. از میان این معماران می توان به Kunio Maekawa و Junzo Sakakura اشاره کرد که در آتلیه ی لوکوربوزیه در پاریس کار می کردند Bunzo Yamaguchi و Chikatada kurata نیز دو معمار دیگر هستند که با والتر گروپیس کار می کردند.

در این دوران برخی از معماران عمده ی شهرت خود را از طراحی بناهای عمومی کسب کردند. Togo Murano یکی از این معماران است. وی تحت تأثیر سبک راسیونالیسم ساختمان دفتر اداری Morigo Shoten را در سال 1931 در توکیو طراحی کرد. سالن عمومی Ube نیز از دیگر بناهایی است که توسط این معمار طراحی شده است.

بر خلاف سبک مدرن رایج آن روزگار در ژاپن سبکی با نام سبک سلطنتی شکل گرفت. ساختمان هایی که با این سبک ساخته می شدند دارای سقفی شبیه به ساختمان های سنتی ژاپن بودند. موزه ی ملی توکیو که توسط Hitoshi Watanabe طراحی شده است، با این سبک ساخته شده. شورای شهر Nagoya نمونه ی دیگری است که با این سبک ساخته شده است. گفتنی است که دولت نظامی وقت، بر ساختن بناها با سبک سنتی ژاپن تأکید داشت و سبک مدرن را به بناهای صنعتی و زیرساختی محدود کرده بود. در جنگ جهانی دوم بسیاری از بناهای ساخته شده در سه دوره ی meji، taisho و showa نابود شد.

معماری جهان: ژاپن در گذر زمان، قسمت هفتم، دوره ی Taisho و اوایل دوره ی Showa


معماری جهان


  • arel arel
  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی هتل بلوم خلق یک فضای خلاقانه با رویکردهای هنری و فاتزی است. این پروژه در شهر بروکسل بلژیک واقع شده و مانند تمام شاخصه های بامزه و آرامش بخش شهر، هتل فوق هم از چنین ویژگی های جالبی بهره برده است. معماران پروژه با یک دید خلاقانه به سراغ طراحی این مکان رفته که هر شخص بتواند تجربه ای منحصربه فرد و متفاوتی را در هتل بلوم تجربه کند. کسب آرامش و راحتی در مکانی که دارای ویژگی های طراحی پر جنب و جوش بوده، از خصوصیت جالب توجه و تا حدودی متناقض این هتل به شمار می رود. 

دو طبقه زیرزمینی شامل عرصه فضای گروهی و جمعی می باشد که برای گذراندن وقت و احساس آرامش در نظر گرفته است. سراسر دیوارها و کف این بخش از طراحی های گرافیکی و فانتزی دهه 80 میلادی بهره برده اند و به نوعی با ورود به این مکان یاد کلوپ های ورزشی سال های گذشته می افتید. عنصر سرگرمی یکی از کاربردهای این عرصه به شمار رفته و اتمسفر این طبقه شامل رنگ هایی است که از تحرک لازم برخوردار می باشد. جدول بازی ها، مونوپولی، پینگ پونگ و سرگرمی های کلاسیک دیگر از خصوصیات این فضا می باشد. 


طراحی داخلی هتل


  • arel arel
  • ۰
  • ۰

"حقوق و دستمزد معمار". این بخش از مطالب ذیل به تحلیل و گسترش 5 عامل دیگر در حوضه درآمد و پیشرفت حیطه شغلی قرار گرفته است. این 5 نکته عبارتند از: 1. مسئولیت پذیرتر باش 2. انجام بررسی های وضعیت کاری خود به صورت منظم 3. مدارک و جواز طراحی خود را کسب کنید 4. محل زندگی خود را به یک منطقه شهری نزدیک کنید 5. فقط از یک جا درآمد نداشته باش.
بخش دوم مطلب ما به بست و گسترش روند پیشرفت 5 عامل قبلی پرداخته است. اینکه چگونه این روش ها روند درآمدزایی و شرایط مالی شما را به صورت نامحسوس افزایش می دهند و در روند طولانی تری تأثیر بسزایی می گذارند. در ادامه می توانید تشریح مختصری از این 5 عامل را مطالعه نمایید.

1. مسئولیت پذیرتر باش

شرایطی که اکثر مواقع در محیط کاری برای ما پیش می آید: "اجازه نگیرید، فقط برای معذرت خواهی و بخشش همیشگی آماده باشید." این تعریفی است که به لحاظ بروکراسی موجود در محیط کار با آن مواجه می شویم. مسئولیت پذیری عاملی نیست که مانند شکلات درون قندان برای شما قرار داده باشند و شما به راحتی آن را بردارید. شما می بایست ابتکار عمل را به دست بگیرید و فراتر از انتظارات ظاهر شوید. این تعریف فقط در مورد شما صدق نمی کند، و می بایست با پذیرش مسئولیت و خلاقیت خود شرایطی را رقم بزنید که انتظارات شما از آن سیستم یا شرکت معماری هم بالا باشد و انتظارات شما را فراهم آورد. پس کلید دسترسی به انتظارات شخصی در بالا بردن انتظارات کارفرما و فراتر از آن نهفته است تا سیستم برای شما هم گام بردارد.
شما نمی توانید در انتهای هرم سیستم قرار بگیرید و انتظار داشته باشید تا آن سیستم نیازهای شما را برطرف کند. حتی اگر کسب و کار، و کمپانی خود را راه اندازی می کنید، قرار گرفتن تفکرات شما در پایین هرم برای کارتان مرگ آور خواهد بود. با اتخاذ مسئولیت های بیشتر در محیط کاری شخصی یا شرکت های بیرونی مقیاس حقوقی خود را با به چالش کشیدن خود افزایش دهید. مسئولیت پذیری لزوماً به معنای کار طولانی و فشار کار بالا نیست. بلکه در تعریف کارآمد بودن در مدت زمان نرمال می باشد. در این روش بهتر است که ابتدا کار خود را از مقیاسی کوچک آغاز کنید و رفته رفته فضای فعالیت خود را گسترش دهید.

2. انجام بررسی های وضعیت کاری خود به صورت منظم

مورد فوق شاید یکی از سخت ترین گزینه هایی باشد که تا کنون گفته ایم. یک فرصت مناسب پیدا کرده و خلاصه ای از فعالیت های خود در کمپانی برای سرپرست خود ارائه کرده و در آینده نزدیک در مورد گسترش فعالیت های روزمره خود با سرپرست کمپانی صحبت کنید. این مورد به بزرگی و کوچکی فعالیت های دفتر کار شما بستگی دارد. چون در بعضی شرکت ها این گونه فعالیت ها توسط اداره منابع انسانی سازماندهی می شود. به همین دلیل می بایست با ابتکار عمل خود جلسه ای را با مسئول بخش خود ترتیب دهید.
مطمئن باشید که با مثال های درست به استقبال این ملاقات رو در رو بروید. اینکه کجا و چگونه در کار خود موفق بودید؟ چگونه روند پیشرفت شما حرکت رو به جلویی داشته باشد؟ همیشه جواب های بهتری برای سوال هایی که مطرح می کنید در چنته داشته باشید.
شما می توانید از این فرصت بهره برده و چنین ملاقاتی را یک مصاحبه کاری دوباره برای کارتان تلقی کنید. در گام اول چنین درخواستی با مسئول بخش کارتان ممکن است ترسناک به نظر بیاید. اما چنین جلسه ای به معنای تأکید شما بر اهمیت فعالیت های شما و دلیلی موجه برای شروع درخواست اضافه حقوق می باشد. به طور متوسط شما باید سالی یک بار چنین برنامه ای در محیط کاری خود خلق کنید. اما اگر تغییر و تحولات در نقش شما و مسئولیت های کاری تان وجود دارد، این گونه جلسه ها می تواند بیش از یک بار برگزار شود.
به خاطر داشته باشید که حضورتان صرف شما در یک محیط و نفس کشیدن در آن، شما را واجد دریافت افزایش حقوق، وضعیت شخصی یا بهبود هزینه های زندگی نمی کند. باید تحرک فکری یا جسمی بیشتری داشته باشید.

3. مدارک و جواز طراحی خود را کسب کنید

یکی از بهترین مکان هایی که می تواند سفر شما را به دریافت بالاتر حقوق در رشته معماری باشد کسب مدارک تحصیلی و مجوز کاری است. درست است که هزینه این مدارک زیاد بوده و زمان زیادی به خود اختصاص می دهد، اما در پیشرفت شما نقش بسزایی دارد. اگر به این موضوع اعتقاد ندارید، کافی است به اعضای ارشد یک دفاتر معماری بزرگ را نگاه کنید. آیا آنها مجوزهای خود را کسب کرده اند؟ مطمئن باشید افرادی که مجوزهای خود را دریافت کردند شانس بیش تری برای کسب جایگاه بهار خواهند داشت. البته استثناهایی هم وجود دارد، اما بهتر است از یک مسیر ثابت و اثبات شده حرکت کنیم.
"پیشنهاد نویسنده: به یاد داشته باشید که دریافت مدرک تحصیلی صرفاً تضمینی برای دریافت حقوق بالاتر نیست. این مورد در صورتی برای شما نتیجه خواهد داشت که گزینه های دیگر را هم به طور کامل به اجرا در بیاورید. مثلا در ایران دریافت مدارک دانشگاهی و پایه های نظام مهندسی بسیار مهم می باشد. در صورتی این مدارک به درآمد بالا یا دریافت بیشتر حقوق شما کمک می کند که شما از آن به بهترین نحو استفاده کنید. با دریافت این مدارک با نمرات بالا می تواند جایگاه شغلی مناسبی به واسطه خلاقیت و برنامه ریزی منظم کارتان ایجاد کنید. موژان مجیدی رئیس آتلیه دفتر معماری زاها حدید است. کسب مدارک بالا و جواز کار یکی از عواملی است که وی را به این جایگاه رسانده است. موژان مجیدی پیش از این کار، مدیر آتیله شرکت معماری فاستر و همکاران بود. اما افراد استثنایی هم هستند که بدون داشتن مدارک تحصیلی بالا، خلاقیت و شایستگی خود را در حیطه کار (چه معماری، چه فعالیت های دیگر) به معرض اجرا گذاشته اند. رم کولهاس ترک تحصیل کرده، میس وندرو و فرانک لوید رایتهیچکدام تحصیلات آکادمیک نداشتند. در زمینه فن آوری هم می توان به مارک زاکربرگ، بیل گیتس یا استیو جابز اشاره کرد که همگی برای پرورش ایده های خود ترک تحصیل کرده اند و فضای دانشگاه را یک سرعت گیر برای ایده ناب خود می دانستند. این نشان می دهد که اگر علاقه ای به تحصیل ندارید یا مجوزهای کاری دلیلی بر پیشرفت های شما نبوده اند، می بایست ایده های ناب خود را در شرایط دیگر پرورش دهید تا پول یکی از عوامل موفقیت شما باشد.

4. محل زندگی خود را به یک منطقه شهری نزدیک کنید

شاید این مورد بهترین گزینه ای باشد که تا کنون برای شما قرار داده ایم. ما همه گزینه را روی میز گذاشته ایم و شاید این سریع ترین راه برای رسیدن به یک درآمد رقمی (در آمریکا) باشد. اغلب موارد رفتن به دنبال یک ساختار چرخه ای در بازار کار داغ مهم است. مزیت کار کردن در یک دفتر معماری بزرگ در شهری برجسته معمولا حقوق بالاتری را نسبت به یک شرکت کوچک در شهری کوچک برای شما به ارمغان می آورد. البته دلیل حقوق بالاتر در شهر هزینه های بالای زندگی می باشد. اما نزدیکی شما به دفتر کارتان (چه یک شهر بزرگ، و یا شهری کوچک) یک گزینه مهم در پیشرفت جایگاه مالی و شغلی به شمار می رود. تنظیم برنامه های روزمره شما در انجام تمام گزینه های فوق می تواند شرایط مالی را ارتقا داده تا سریع تر به شهر نقل مکان کنید و وضعیت خود را بهبود ببخشید. نزدیکی به محل کار باید الویت بزرگی در برنامه های شما باشد، حتی اگر سخت باشد.

5. فقط از یک جا درآمد نداشته باش

"قابل پیش بینی ترین گزینه در زمانه کاری ما". این موضوع خارج از تمام بحث هایی است که ما در گزینه قبل به آن اشاره کردیم و ربطی به دریافت حقوق بالاتر در محیط کاری ندارد. این موضوع فقط برای آن دسته از افراد صدق می کند که به پولی بالاتر از دریافت 6 رقمی (6 رقم در آمریکا) فکر می کنند. این مطلب به شما توصیه می کند که وابسته به یک منبع درآمد نباشید. خطرناک ترین موقع آن زمانی است که شما تمام مهارت های مهم فنی و ذهنی خود را در اختیار یک سیستم بگذارید و از فرصت کسب پول بیشتر از آنها استفاده نکنید. فکر کنید با مهارت های خود به غیر از شغل ثابت خود، چه پولی می توانید کسب کنید. صدها را برای کسب درآمد اضافی از طریق کار معماری وجود دارد. کی می دونه، شاید این کار جانبی درآمد بیشتری نسبت به شغل شما داشته باشد و مسیری هموار برای کسب و کار شخصی، یا دفتر معماری مستقل شما فراهم نماید.




حقوق بالا در شغل معماری-www.arel.ir

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

معمار: گروه معماری Harmonic Trend
موقعیت بنا: استان همدان، میدان بوعلی سینا
معمار مسئول: علی حمیدی مقدم
متراژ پروژه: 100 متر مربع
سال اتمام پروژه: 2016
طراحی داخلی و بازسازی فروشگاه پوشاک زنانه ماهر بخشی خوبی از یک ساختمان 40 ساله است. فروشگاه ماهر بیش از 60 سال در شهر همدان فعالیت داشته و تا امروز بخش مهمی از صنف تجاری این شهر می باشد. 


موقعیت بنا:

ساختمان این پروژه کنار آرامگاه بوعلی سینا، فیلسوف و پزشک مشهور ایرانی قرار دارد. همین موضوع امتیاز مهمی در شکل گیری و بازسازی این فروشگاه داشته است. به لحاظ بُعد توریستی آرامگاه بوعلی، جمعیت زیادی از این منطقه گذر می کنند. البته کنار هم قرار داشتن یک فروشگاه و مکان توریستی برای ساکنان و گردشگران تعجب آور می باشد. اما برای کارفرما و گروه طراحی، این نقطه از شهر دارای اهمیت زیادی بوده و امیتاز بالایی را به این مکان 40 ساله می دهد.

توصیفات طراحی

طراحی چنین فضایی با فرموله شدن الگوی شهری و امتداد این الگو به داخل فروشگاه صورت گرفته تا تأثیر خصوصیت های شهر همدان در داخل فروشگاه ماهر به مشتریان القا شود. در واقع اگر عملکرد تجاری فروشگاه حذف شود، مردم می توانند این فضا را به عنوان بخشی از شهر در نظر بگیرند و از آن به عنوان یک نقطه عمومی چسبیده به شهر استفاده کنند. تجربه یک فضای تجاری همیشه برام عموم جالب توجه و دوست داشتنی است.

پیش از بازسازی یک بالکن در مرکز ساختمان وجود داشت که به دلیل مشکلات سازه ای تخریب شد. حذف بالکن یک فضا  به ارتفاع 5.5 متر را ایجاد کرده. به همین دلیل گروه طراحی یک راه پله را به عنوان آبجگتی مستقل به فضا متصل کرده اند. راه پله به فاصله 50 سانتی متری از دیوار اصلی تعبیه شده تا زیبایی بصری در گردش (سیرکولاسیون) المان هایی فضایی به حداکثر برسد. مهم ترین ویژگی چرخش پلکان ایجاد فضایی برای دید مردم از داخل به خارج فروشگاه و بالعکس می باشد. 

پوسته سقف و دیوار داخلی

پوسته مستقل متصل شده به دیوار و سقف با نگرش به بناهی قدیمی و فضای اصلی ساختمان ایجاد شده است. این الگو از دیوار آغاز شده و تا ارتفاع 5.5 متری به سقف مجموعه متصل گردیده است. این پوسته یک المان جدایی ناپذیر می باشد که کف، سقف و دیوار را پوشانده و زیبایی مکان را چند برابر کرده است. الگوی مذکور از مهم ترین و پرطرفدارترین ویژگی های معماری ایرانی به شمار می رود.


طراحی داخلی فروشگاه ماهر همدان

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

مجسمه های بودا در استان بامیان افغانستان نمونه های بی نظیری از تاریخ،  تمدن و معماری افغانستان را به نمایش می گذارد. مجسمه عظیمی که روزگاری هویت تاریخی و ویژگی های معماری باستان افعانستان را به دنیا نشان می داد. متاسفانه چند سال قبل این مکان فوق العاده به دلایل مسائل داخلی این کشور توسط گروه طالبان تخریب شد و زخمی دیگر بر روی این کشور قدیمی و بزرگ نشاند.  معماری این کشور فقط به سنگ تراشی و حجاری مجسمه بزرگ خلاصه نشده، به طوری که سازه و بناهای خشتی و آجری این مرز و بوم هم از زیبایی چشم نوازی برخوردار می باشد. در ادامه خلاصه ای از ویژگی و تاریخچه مجسمه بامیان را با شما علاقمندان قرار دادیم. 

مجسمه های بودا بامیان در قرن 6 میلادی ساخته شده اند. مجسمه کوچک مربوط به سال 507 و مجسمه بزرگ در سال 554 پس از میلاد مسیح به اتمام رسید. با بررسی استادان مرمت و تاریخدانان، بناهای مذکور نشان دهنده سبک هنر یونانی بودایی یا همان هنر گنداره است. سبکی از فرهنگ و زندگی که پس از حمله  اسکندر مقدونی در قرن 4 پیش از میلاد در آسیا میانه رونق پیدا کرد و تا سده هفتم پس از میلاد ادامه داشت. البته بحث راجع به قدمت مجسمه ها متفاوت بوده و گروه های مختلف، نظرات متفاوتی عرضه می کنند. برخی باستان شناسان معتقدند که قدمت مجسمه های بامیان به 800 سال پیش از میلاد مسیح برمیگردد. 

شهر فعلی بامیان در امتداد جاده تاریخی ابریشم قرار داشته است. به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تجاری این مکان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تحت تأثیر برخی فرهنگ های بزرگ اطراف خود شکل گرفته است. بسیاری از مبلغان، تجار و پزشکان منطقه بودا بودند. این حجم گسترده از مردمی که مذهب بوداییسم غربی را برای خود برگزیدند، نشان دهنده تأثیر ساخت چنین مجسمه های عظیمی را توجیه می کند. 

مجسمه بزرگ صلصال به معنای (گِل خشکیده) و مجسمه کوچک شهمامه (شهبانو) نام دارد. به نظر احمد علی کهزاد نویسنده و تاریخ نگار برجسته افغان قرون نخست میلادی تا آمدن اسلام، بامیان مرکز فرهنگی و دینی بوداییان بوده است. اما تندیس‌های ایستاده چندان ربطی به بودا ندارند، زیرا آنها قطعاً چهره یک مرد و زن را نمایش می‌دهند در حالی که بودا هیچگاه در کنار همسرش دیده نشده است. علت دیگری که منجر به بودایی بودن تندیس‌ها شده است به اینصورت است که چون مجسمه صلصال کوچکتر از اندازه مد نظر شده، به ناچار در کنارش مجسمه شهمامه را تراشیدند.

جای خالی بودا در بامیان افغانستان


  • arel arel
  • ۰
  • ۰

"حقوق و دستمزد معمار". شاید یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث در جامعه طراحی باشد. موضوعی که نقش مهمی در علاقمندان به این شاخه کاری در هنگام انتخاب رشته تحصیلی یا حرفه شغلی خود داشته باشد. به طور خلاصه 5 عامل ساده در روند رشد حقوق بالای یک معمار تأثیرگذار می باشد. این 5 گزینه شامل:" 1. همین حالا شروع کن، 2. مهارت های خود را توسعه بده، 3. محل کار خودت رو تغییر بده، 4. استرسی همکاران خود را کاهش دهید، 5. بهترین باش" می باشد. در این مقاله سعی داریم تا این گزینه ها را در چند خط کوتاه گسترش دهیم تا علاقمندان به معماری بتوانند بینشی کوچک از روش های کسب درآمد بالا و سرمایه گذاری پربازده توسط مهارت های خود کسب کنند. (لازم به ذکر است که ارقام و شیوه های ارائه شده در این مطلب مربوط به کشورهای دیگر جهان، بخصوص آمریکا می باشد.)

1. همین حالا شروع کن

اگر فعالیت خود را به تازگی در رشته معماری آغاز نموده اید، بعید نیست که بتوانید 100 هزار دلار در سال درآمد کسب کنید. با این حال باید به این نکته توجه کنید که با گذشت 20 سال از فعالیت شما در حرفه معماری، شما به نیمی از خواسته های خود در جهت پیشرفت های مدنظرتان دست یافته باشید و اغلب دیر شده تا بخواهید با این شرایط تفاوتی در شیوه کاری خود ایجاد کنید.
حرفه معماری روند نسبتاً کندی در کسب تجربه و پیشرفت را به صورت روتین برای ما به ارمغان می آورد. بنابراین بهترین روش برای پیشرفت شما این است که مدارج کاری و شیوه های مختلف در کسب تجربه را هر چه سریع تر طی کنید تا نسبت به همتایان کم توان خود زودتر به مقام و منصب، و حقوق بالاتر در این رشته برسید.

2. مهارت های خود را توسعه بده

تعریف دیوانگی بارها و بارها یکی بوده و به صورت مکرر همین یک نتیجه را برای شما ارائه می دهد و مفهوم دیگری ندارد. همین امر برای معماری هم صدق می کند. اگر هر روز کاری تکراری را انجام می دهید، بعید است به حقوق و دستمزد بالا دست یابید. خودتان را گول نزنید که  با تغییر موضوع ساده، و انجام مراحل روتین آن کار به موفقیت برسید.
امروز چه کاری می توانید انجام دهید که فردا شما را فرد با ارزش تری کند؟ "مهارت های سخت" شما را یک گام به فردی مهم برای آینده تبدیل می کند و راهی ساده تر برای پیاده سازی نقشه های شما ارائه دهد.
مهارت های سخت می تواند به گزینه های زیر تبدیل شود:
مهارت طراحی
دانش نرم افزاری
آگاهی از صنعت
طراحی با دست آزاد
تحلیل داده های اطلاعاتی کار
آشنایی به زبان های خارجی
با این حال چند مورد مهم به عنوان "مهارت های نرم" وجود دارد که در روند پیشرفت مهارت های سخت بسیار تأثیرگذار می باشد که در ادامه آنها را نام برده ایم.
مهارت های ارتباطی
مهارت های رهبری
سازگاری و انعطاف پذیری
حل مسئله های موجود در محیط کار
قدرت تصمیم گیری
خلاقیت
کار گروهی
مهارت های مدیریت زمان
تمایل به یادگیری
به دست آوردن تمام مهارت های فوق زمان بر است. بنابراین از همین حالا شروع کنید و یک روز در هفته با به یک مهارت اختصاص دهید.

3. محل کار خودت رو تغییر بده

میانگین حقوق یک معمار در کار جدید می بایست بین 10 تا 20 درصد  افزایش یابد. اغلب برای کارفرما غیرممکن است که با چنین افزایش حقوقی موافقت کند، و این رقم در بهترین حالت توسط کارفرما بین 3 تا 5 درصد می باشد. با این حال پیش بینی شده حرکات استراتژیک می تواند به افزایش حقوق شما منجر شود. اگر هر زمان دیدید که هر هفت مهارت سخت شما نادیده گرفته شده، ترک کار کرده و به جستجوی شغل جدید بیاندیشید.

4. استرسی همکاران خود را کاهش دهید

در مصاحبه ای که با مارک کوبان، رئیس آتیله طراحی یک کمپانی معماری صورت گرفت، وی کلید موفقیت کار خود را کاهش استرس همکاران خود عنوان کرد. زمانی که در محل کار هستید، استرس همکاران، کارمندان زیردست خود و حتی کارآموزان را کاهش دهید. تجربه ثابت کرده که با این کار، افراد به سمت شما گرایش پیدا می کنند. با کاهش استرس دیگران شما به عنوان رهبری دیده خواهید شد که همکارانتان بیشتر تمایل دارند با شما بیشتر کار کنند.

5. بهترین باش

بدون شک داشتن تخصص کلید دسترسی به حقوق بالاست. به عبارت دیگر چه کار کنیم که بهتر از افراد هم رده خود باشیم؟
کلید موفقیت درآمد بالا می تواند تخصص در مدیریت یک سازمان کوچک (مانند یک سازمان محدود) یا سازمانی بزرگ (مدیریت یک فرودگاه) خلاصه شود. طبق گزارش اخیر در مقاله ای منتشر شده در ایالات متحده آمریکا، حدود 10 درصد از معمارن حرفه ای حقوقی معادل 122 هزار دلار درآمد داشته اند. در صورتی که زیر این 10 درصد حداکثر درآمدشان حدود 44 هزار دلار بوده است. این 10 درصد افراد حرفه ای تقریبا 3 برابر افراد معمولی درآمد دارند. پس سعی کنید جزو افراد حرفه ای باشید.


چگونه می توان حقوق بالا در شغل معماری کسب کرد

شغل معماری-https://www.arel.ir

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

از آنجایی که خرید فرش انتخابی دائمی و گران‌قیمت محسوب می شود، تصمیم گیری برای انتخاب آن سخت و گیج کننده به نظر می رسد، در ادامه نکاتی به عنوان راهنما برای انتخاب هوشمندانه فرش در این مقاله ذکر شده است و کافیست این ۵ نکته اساسی اما ساده را برای انتخاب فرش مدنظر قرار دهید  تا انتخاب بهتر و موثرتری داشته باشید:

 اول: فرش قلب دکوراسیون منزل

فرش ، قلب خانه شما است در واقع رنگ فرشی که برای خانه به خصوص قسمت نشیمن انتخاب می‌کنید، رنگ و تم بقیه دکوراسیون را شکل می دهد.
از آنجایی که افراد خانواده زمان زیادی را در اتاق نشیمن سپری می کنند، انتخاب رنگ فرش بستگی به نظر افراد خانواده و تم مناسب با نیاز خانواده دارد. برای انتخاب بهتر لازم است این دو سوال اساسی را قبل از انتخاب فرش و رنگ آن مدنظر قرار دهید که :آیا اتاق نشیمن قلب فعالیت های روزانه و فضایی پویا در منزل شما محسوب می شود و یا صرفا از این اتاق به عنوان مکانی برای استراحت استفاده می شود؟ پاسخگویی به این سوال در انتخاب کیفیت و رنگ مناسب بسیار اثرگذار خواهد بود و انتخاب های شما را محدود تر می سازد.

دوم: مشاهده طیف های مختلف رنگی و تصاویر الهام بخش دکوراسیون

قبل از انتخاب اجزای دکوراسیون حتما از منابع الهام بخش و تصاویر بهره گرفته و ایده های رنگی مختلف را در دکوراسیون مشاهده نمایید تا دید بهتری درباره علایق خود و فضای زندگی پیدا کرده و بعد از پیدا کردن گرایشات رنگی خود و بررسی گزینه ها، شروع به پیاده سازی ایده ها نمایید.
به عنوان مثال، رنگ فرش برای اتاق ناهارخوری بیشتر به سمت رنگ های بیسکویتی و فرش های اتاق نشیمن به سمت رنگ های خنثی گرایش دارد.

سوم: توجه به نحوه استفاده از فرش

انتخاب رنگ مناسب، به عناصر مختلفی که در منزل در معرض آن قرار می‌گیرد، وابسته است. خانواده های دارای کودک برای  اجتناب از لکه ها بهتر است از رنگ های تیره تر استفاده نموده و یا با وجود حیوان خانگی در منزل بهتر است از فرشی استفاده شود که آثار کثیفی و خاک را پنهان نگه دارد.
در واقع نحوه استفاده و توجه به نوع نیاز های افراد خانواده بسیار اهمیت دارد برای مثال در بعضی منازل قسمت پذیرایی صرفا برای مهمان بوده و کاربرد کمتری دارد در این منازل می توان فرش های با زمینه روشن را انتخاب نموده و یا در خانواده های پرجمعیت و پر رفت و آمد بهتر است از رنگ های تیره تر استفاده شود.
فرهنگ و سبک زندگی نیز در این انتخاب ها اثر گذار بوده زیرا در بعضی جوامع با کفش روی فرش های منزل رفت و آمد می شود و به همین سبب بهتر است تیره تر و در اندازه کوچک تر در فضا استفاده شود. از سوی دیگر سلیقه و افراد استفاده کننده در فضا نیز بسیار موثر هستند اگر شخصی به پاکیزگی، بیشتر از حد توجه دارد و انتخاب فرش روشن ممکن است به عنوان عاملی آزاردهنده باشد بهتر است از رنگ های تیره و یا جنس هایی با کیفیت بالا و مقاوم تر جهت شست و شوی مداوم استفاده شود.

چهار: درنظر گرفتن کیفیت،ماندگاری و دوام

از آنجایی که قرار است فرشی که انتخاب می‌کنید را مدت زیادی در منزل داشته باشید، سعی کنید فرشی که ماندگاری بالاتری دارد را انتخاب نمایید. برای مثال اگر به تازگی به سمت رنگ خاکستری تمایل پیدا کرده‌اید، انتخاب فرش خاکستری ، ایده آل نمی‌باشد بهتر است رنگی را انتخاب کنید که ماندگار بوده و با گذشت زمان از آن خسته و دلزده نشوید.

پنج:  انتخاب براساس نظرخواهی از همه افراد خانواده

برای انتخاب بهتر و مطابقت با همه سلیقه ها از خانواده نظرخواهی کنید برای این منظور با همدیگر به نمونه های مختلف نگاهی بیندازید و سپس انتخاب کنید. به این روش ممکن است چیزی را پیدا کنید و یا نظری را دریافت کنید که قبلا به آن توجهی نکرده‌اید.

در آخر: برای خرید با مجموعه ی بزرگی از انتخاب ها در سبک های مدرن و ایرانی و به صورت بافت های دستی و ماشینی مواجه می شوید که با در نظر گرفتن هزینه و بودجه مورد نظر خود و توجه به ترکیب دکوراسیون به کار رفته در منزل می توانید بهترین انتخاب را داشته و منزل را به زیبایی بیارایید .


انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون منزل


رنگ فرش در دکوراسیون داخلی-www.arel.ir

  • arel arel