دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

دکوراسیون داخلی آرل

طبقه بندی موضوعی

۱۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همیشه در اکثر هتل ها برداشت اول مراجعه کنندگان به هتل در اقامت آنها بسیار اهمیت دارد و بدین منظور در وهله اول طراحی لابی اولویت قرار می گیرد. چرا که این اولین فضایی است که به چشم بیننده می آید و می تواند با توجه به آن، بقیه فضا ها را تا حدودی تجسم کند. در این راستا باید لابی هر هتلی تا حدودی چند منظوره به با تیپ مبلمان مختلف: اعم از رسمی و راحتی اشغال شود تا پاسخگوی نیاز هر مسافر و مراجعه کننده باشد.
در اینجا تصاویری از پروژه هتل در چین را مشاهده می کنیم که از مجموعه ساختمان های نیمه تاریخی هنری مربوط به سال 1950 تشکیل شده است. اما بر خلاف تصور به محض ورود به فضای لابی با طراحی داخلی مدرن روبه رو می شویم که ذهنیت را در مورد تاریخی و قدیمی بودن هتل کاملا تغییر می دهد. در ادامه، در این مجموعه امکاناتی از قبیل: یک سالن ورزشی، 80 سوئیت و اتاق، رستوران و نمایشگاه هایی با چشم انداز به پارک و دریاچه در نظر گرفته شده است و اقامتی راحت و جذاب را برای ساکنان فراهم آورده است.


https://www.arel.ir

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

هایپرمارکت در واقع در  تجارت و بازرگانی به فروشگاهی که از ترکیب کالاهای مربوط به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های چندمنظوره، در مقیاسی بزرگ استفاده می‌کند، گفته می‌شود. هایپرمارکت‌ها در عمل یک بنگاه خرده ‌فروشی کالاهای مختلف مصرفی می‌باشند که طیف وسیعی از محصولات را ارائه داده و عمدتأ شامل انواع گوناگون مواد غذایی و کالاهای مصرفی خانگی و… می‌باشند. بطور خلاصه، یک هایپرمارکت، فروشگاهی است، که توانایی برآورده کردن احتیاجات سبد خرید مشتریان خود را، در یک بار بازدید، داشته باشد. همراه آرل باشید..

با توجه به هدف اصلی این نوع فروشگاه های بزرگ که خدمت رسانی به مشتری می باشد و با در نظر گرفتن ارتباط مستقیم فضا با انسان ، نقش طراحی فضای داخلی متناسب با نیاز ها و دکوراسیون و چیدمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است تا دسترسی آسان برای مشتریان امکانپذیر باشد و این هدف از طریق چیدمان مناسب قفسه ها و با ارتفاع و طراحی متناسب آن ها و همینطور زیبایی و جذابیت فضا  تکمیل شده و به نحوی موثر بر انتخاب مشتریات تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه با آرل با مشاهده قسمت های مختلفی از هایپر مارکت ها با سبک های متنوع در دکوراسیون داخلی با چیدمان قفسه های متفاوت همراه باشید…



عکس های بیشتر


  • arel arel
  • ۰
  • ۰

"عزیز دلم سیمین، باز کار بنایی لنگ شده است. آجر هنوز نرسیده و کار نیمه‌کاره مانده... چقدر اوقاتم تلخ است" این جملات که ۶۴ سال پیش در نامه‌ای به قلم جلال آل‌احمد خطاب به همسرش، سیمین دانشور نوشته شده، گویی همچنان معتبر است.
خانه این دو نویسنده مطرح ایرانی، واقع در شمال تهران، این روزها در حال بازسازی و تبدیل به موزه است، اما به تازگی محمدحسین دانایی، خواهرزاده آل‌احمد، برای چندمین بار اعتراض کرده که "با وجود تأمین بودجه"، بازسازی این خانه کماکان "نیمه‌کاره" است.
خانه جلال و سیمین، با مساحت ۴۲۰ متر مربع، زیربنای حدود ۲۵۰ مترمربع و ۲ طبقه، در کوچه بن‌بست "ارض" در منطقه دزاشیب تهران واقع است. تقریبا همزمان با ثبت ملی خانه‌ پدر جلال آل احمد واقع در خیابان خیام تهران که در زمان احمدشاه قاجار ساخته شد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، خانه جلال و سیمین نیز در فهرست بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ایران ثبت شد. در تهران، بلافاصله پس از درگذشت سیمین دانشور در اسفند ۱۳۹۰ زمزمه‌های تبدیل خانه جلال و سیمین به موزه شنیده شد؛ گرچه خواهر سیمین همراه با همسرش همچنان در این خانه زندگی می‌کردند. علیرضا دهقان، نماینده وقت مجلس، چند روز پس از درگذشت سیمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست که برای این کار "به موقع وارد عمل شود". همچنین احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در همان اسفند ۱۳۹۰ گفت که خانه جلال و سیمین باید "یادگاری برای تهران باشد که این پیشنهاد از سوی رئیس شورای شهر تهران پذیرفته شد و قرار شد طی طرحی در صحن شورا به رأی گذاشته شود". شش ماه بعد، مجتبی یزدانی، شهردار منطقه یک تهران در یک نشست خبری گفت:‌ "تا پایان سال جاری (۱۳۹۱)، منازل جلال آل‌احمد و نیما یوشیج توسط شهرداری شمیرانات تملک می‌شود."
اما خرید خانه جلال و سیمین از سوی شهرداری تهران به سادگی نبود و رسانه‌های ایران از "اختلاف میان ورثه‌ها" نوشتند. بالاخره شهرداری منطقه یک تهران اعلام کرد که خانه سیمین دانشور و جلال آل‌آحمد دوشنبه، هشتم اردیبهشت‌ ۱۳۹۳ از سوی شهرداری با قراردادی به ارزش پنج میلیارد تومان خریده شد. اما با فروش خانه به شهرداری، موضوع نگهداری وسایل آن پیش آمد و رسانه‌های ایران نوشتند که این وسایل "در یکی از اتاق‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه‌ یک تهران جا خوش کرده‌اند."
نامگذاری این خانه هم در این سال‌ها واکنش‌هایی برانگیخت. در ابتدا قرار بود که این خانه، «خانه ادبیات» نامیده شود، اما امیرحسین دانایی در سال ۱۳۹۵ به خبرگزاری مهر گفت: "عناوین مبالغه‌آمیزی مثل 'خانه ادبیات ایران' جا نمی‌افتد، خوشایند نیست و اثر منفی هم دارد. بهتر است واقع‌بین باشیم، یعنی قبول کنیم که خانه سیمین و جلال، فقط و فقط خانه این دو نویسنده از جمع نویسندگان معاصر است." بالاخره قرار شد که خانه جلال و سیمین با عنوان "خانه-موزه" مطرح شود. اما اصل ماجرا که همان عملیات مرمت و بازسازی خانه بود، چندین بار به علت آنچه "فقدان اعتبار" خوانده می‌شد، به تأخیر افتاد. در اردیبهشت ۹۴، خلیل راحتی مدیرعامل وقت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت که "عملیات اجرایی مرمت از ابتدای اسفندماه ۹۳ آغاز شده است که هم اکنون در دست اجراست."

اما در شهریور ۹۴، جمعی از اصحاب قلم با انتشار نامه‌ای سرگشاده به محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران و دیگر مقامات دولتی، نسبت به وضعیت نامشخص خانه جلال و سیمین و تاخیر در بازسازی آن اعتراض کردند. خلیل راحتی دوباره توضیح داد که "در سال ۹۴ اولویت با پروژه‌هایی بود که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشتند و ازآنجایی که بهسازی خانه سیمین و جلال کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است در دستور کار سالجاری قرار نداشت." چگونگی تغییرات در بازسازی خانه جلال و سیمین نیز از همان ابتدا حساسیت‌برانگیز بود. امیرمسعود انوش‌فر، مدیر پروژه مرمت خانه سال ۱۳۹۴ به خبرگزاری مهر گفت: "در طرح ما ساختار خانه هیچ تغییری پیدا نمی‌کرد بلکه با تمهیداتی، سیمین و جلال نیز به صورت مولتی مدیا به استقبال مخاطبان خود در خانه خودشان می‌آمدند."
در آذر ۱۳۹۵، جمعی از خبرنگاران و اعضای شورای شهر تهران برای این که از نزدیک شاهد این تغییرات شوند، در محل خانه جلال و سیمین حضور یافتند. یک ماه پیش، علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره این روند گفت که "عملیات‌ استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی، بر اساس مداخله حداقلی" انجام شده، کار "مجموعه‌های الحاقی همچون فضاهای خدماتی و رفاهی" به پایان رسیده و اشیای این خانه نیز "مرمت شده است". این اظهارات در حالی است که او در فروردین گذشته، گفته بود که پروژه بازسازی این خانه "تا پایان بهار" به بهره‌برداری می‌رسد.
اهمیت خانه جلال و سیمین چیست؟
خانه جلال و سیمین فقط محل زندگی یک زوج نویسنده نبوده، بلکه حتی پس از مرگ جلال هم مرکز توجه بسیاری از اهالی ادب ایران بوده است. سر درآوردن از این خانه، سرک کشیدن به زندگی خصوصی دو نویسنده نیست، بلکه آشنایی با یک دوره تاریخی است که از کودتای ۲۸ مرداد آغاز شده و تا پس از انقلاب ادامه دارد. همچنین در میان خانه‌ نویسندگان ایرانی و شاید دیگر کشورها، نمی‌توان خانه‌ای را مثل خانه جلال و سیمین یافت که صاحب ادیبش نه تنها مراحل ساخت آن را آجر به آجر و پنجره به پنجره، شرح داده و مکتوب کرده، بلکه خود نیز در روند ساخت آن شرکت داشته است.
جلال در یکی از نامه‌هایش به سیمین می‌نویسد: "عزیز دلم سیمین... الان از سر ساختمان برگشته‌ام. مبارکت باشد درها را بردم بالا و تا من آنجا بودم سه تایش را کار گذاشتند. جمعا پانزده تا چارچوب در و پنجره بردم بالا."
یا: "خودم هم یک پا بنا بودم و هم یک پا عمله. انواع مختلف کارهای ساختمان را کردم. از سر جرز آجر گذاشتن و جرز را بالا بردن گرفته تا آجر بالا انداختن و کار گِل و آجر سابیدن و الخ."
سفر یک ساله سیمین دانشور به آمریکا و تحصیل در دانشگاه استنفورد در سال‌های ۱۳۳۱ و ۱۳۳۲، همزمان با ساخت این خانه بود. دوری از سیمین و نامه‌نگاری با او، به جلال این فرصت را بخشید که از آغاز تا تقریبا پایان ساخت خانه را برای شریک زندگی‌اش شرح دهد: "امروز صبح صاف اول وقت رفتم سر زمین که کم‌کم بدل خواهد شد به 'سر ساختمان'."
طبق معمول، اولین مشکل ساختن خانه، تأمین مالی آن است: "شب رفتم منزل مادرم شام آنجا بودم... التماس دعایت را رساندم و گفتم خیال دارد کربلا برود. البته برای خر کردن آنها که شاید پولی برای خانه سرهم کنند. وگرنه مبادا بروی دختر جان!"
همچنین سایه سیاست از همان ابتدا بر این خانه افتاده بود: "از کاغذم که برخاستم رفتم حزب. بنا را دیدم. می‌دانی که بنا حزبی است." با این حال جلال از ساختن خانه، راهی برای گریز از سیاست پیدا کرده بود: "این روزها باز هوای سیاست گه‌مرغی است و حزب ما فعالیتی دارد ولی من دو روز است که خبر از هیچ جای دنیا ندارم جز از کوره‌پزخانه و آجر و چوب و حصیر و بنایی."

همسایگی با نیما یوشیج
جلال در مقاله‌ "پیرمرد چشم ما بود" که در رثای نیما یوشیج نوشته، توضیح داده که چگونگی زمینی را در همسایگی خانه نیما یوشیج برای ساخت این خانه انتخاب کرد: "دیگر او ]نیما[ را ندیدم تا به خانه شمیران رفتند. شاید در حدود سال ۲۹ و ۳۰ که یکی دو بار با زنم سراغشان رفتیم. همان نزدیکی‌های خانه آنها زمینی وقفی از وزارت فرهنگ گرفته بودیم و خیال داشتیم لانه‌ای بسازیم ... . محل هنوز بیابان بود و خانه‌ها درست از سینه خاک درآمده بودند و در چنان بیغوله‌ای آشنایی غنیمتی بود. آنهم با نیما."
جلال در نامه‌هایش به سیمین نیز شرح داده که نیما چگونه به ساخت خانه‌شان کمک می‌کرد: "رفتم شمیران سر زمین. آن یارو که در خانه‌اش اطاق کرایه کرده بودیم برای عمله‌ها، عمله‌ها را بیرون کرده بود...من تا رسیدم و از مسئله خبردار شدم رفتم خانه نیما - یعنی برای جلوگیری از عصبانیت خودم پناه به خانه نیما بردم - و خلاصه قرار شد دو سه‌ شب آنها به عمله‌ها جا بدهند تا آلونکی برایشان علم کنم. خیلی محبت می‌کنند. خدا خیرشان بدهد."
دوری و کندی در ارتباط، موجب نمی‌شود که جلال از همان آغاز با فرستادن نقشه، برای ساخت خانه با همسرش مشورت نکند. سیمین می‌نویسد: "در صدد تهیه نقشه خانه هستم (امر تو را بنده شدم). سبک ساختمان اینجا با ایران بکلی متفاوت است."
جلال هم نقشه‌های خانه را برای سیمین می‌فرستد: "نقشه را هم امشب تا ساعت هفت باید بروم و از معینی بگیرم و یک کپی از آن برایت خواهم فرستاد."
این دو همزمان با ساخت خانه، رؤیاهای مشترک خود را نیز می‌سازند. سیمین می نویسد: "در نقشه خانه اطاق بچه را منظور نکرده بودی، دستت سپرده شیطان."
جلال گاهی از خوبی‌های حضور در ساخت خانه می‌گوید: "عالمی دارد با عمله‌ها و شوفرها نشست و برخاست کردن. تماس خوبی با مردم پیدا کرده‌ام. با مردمی که لغت قلمبه نمی‌گویند و عوامند و آداب‌دان نیستند و چقدر آدم راحت است در برخورد با اینها."
گاهی سخت از آنان دل‌آزرده می‌شود: "تجاربی که ازین جوشیدن با همه به دست آوردم، باز دلم را از مردم به تمام معنی کلمه سخت زده کرده و باز احتیاج به فرار از مردم است."
خانه‌ای از خنده و عشق
با این حال، جلال از نظر روحی سخت به این خانه وابسته بود: "این مسئله از لحاظ روحی برای من اهمیت دارد. من باید با ساختن خانه و نشستن در آن و پا سینه دیوار زدن، در عمل حس کنم که جای پای قرصی گیر آورده‌ام تا بتوانم در ذهن و در فکر هم به جای پای قرصی برسم."
یا: "عزیز دلم سیمین، امروز عصر باز شاد و شاداب از سر ساختمان برگشتم و به این مناسبت نخواستم با رفتن به منزل پدرم یا جای دیگر غم و غصه‌ای بر دل خود وارد بیاورم."
برای سیمین نیز ساختن خانه، آسودگی خاطر می‌آورد: "اگر خانه را بسازی خیلی ممنون تو خواهم شد و از اجاره‌نشینی و اسباب‌کشی‌های مدام آسوده خواهیم شد، ولی نه این که این ساختن خانه به قیمت سلامتی تو تمام شود."
ساخت خانه برای جلال آل‌احمد با خون دل و ترسی مدام همراه بود: "همه ترسم از این است که سفر تو تمام شود و کار ساختمان تمام نشده باشد..." یا "اگر از ناراحتی بنایی و غیبت تو راحت بشوم چه قدر آسوده‌تر خواهم شد."
با این حال او گاهی به سیمین و شاید خود دلداری می‌دهد: "خیالت ناراحت نباشد. همیشه در بنایی از این دردسرها هست. اگر این دردسرها را نداشت که دیگر عروسی بود نه بنایی."
روایت ساخت این خانه که در نامه‌های چاپ شده از سیمین و جلال وجود دارد، بیش از آنکه ظاهر خانه را توصیف کند - مثل توصیفاتی که جلال از آجرهای قرمز خانه می‌نویسد - شرح جان و عشقی است که در خانه دمیده می‌شود. جلال برای سیمین می‌نویسد: "تو در زندگی با من کم خندیدی اما از حالا این فرمانبردار تو کاری می‌کند که روح خانه غش غش خنده‌های تو باشد."
سیمین هم در یکی از نامه‌ها می‌گوید: "وقتی فکر می‌کنم که تو داری برای استقرار خودمان تلاش می‌کنی و خانه می‌سازی، هم دلم می‌گیرد و هم دلم از لذت آب می‌شود... خانه‌ای که تو می‌سازی هر خشتش با عشق روی خشت دیگر گذاشته می‌شود و برای من از هر قصری مجلل‌تر است و می‌دانم که این عشق روح خانه خواهد بود و در خانه پراکنده خواهد شد."




گروه معماران آرل
  • arel arel
  • ۰
  • ۰

مرکز فناوری و تکنولوژی بین المللی ماکروسافت به تازگی طرح جدیدی از دفتر مرکزی شرکت خود را با زیربنای 130 هزار متر مربع در چین افتتاح کرد. طراحی این مجوعه اداری تلفیقی از سبک مدرن که دارای یک دهلیز مرکزی به همراه المان های جداکننده رنگی است. این مجموعه 9 طبقه شامل پلان انعطاف پذیر برای 1500 کارمند می باشد که همه عرصه های یک فضای اداری در این مجموعه تعبیه شده است. طرح فوق گزیده ای بصری از باغ معروف سوژو است که به منظور ایجاد هماهنگی  با فرهنگ و طبیعت زنده این شهر ساخته شده و به مانند باغی رنگارنگ در کالبدی مدرن می ماند. مهم ترین دلیل انتخاب کانسپت فوق اعتقاد مردم شهر سوژو به طبیعت است.

این مجموعه دارای بخش های متنوعی می باشد که برای ارتقاء حس روحی و ذهنی کارمندان ارائه شده است. سالن ورزشی، اتاق بازی، فضای بهداشت و سلامت، اتاق های استراحت، و ایجاد کافه تریا بزرگ از مهم ترین خصوصیات طراحی ساختمان می باشد. هدف ماکروسافت از ایجاد فضاهای رنگی و تلفیق آن با مکان عمومی، ایجاد تعامل بین کارمندان و محیطی روحیه آور بود. از طریق یک فضای شاد و پر تحرک می توان نیروهای انسانی با استعدادی را تشخیص داده و آنها را جذب نمود. تلفیق فضای ساده به همراه متریال چوب، شیشه، بتن و کمی پوشش گیاهی یک محیط اداری ساده و آرامش بخش ایجاد نموده است.

طرح شعاعی آتریوم از شصت رنگ در تونالیته های مختلف تشکیل شده که یک الگوی پیکسل شکل ار تداعی می کند. رنگ های انرژی زایی که مانند یک آبشار  از بالا تا پایین امتداد یافته و در کل روز توسط کارمندان مشاهده می شود. طراحی دهلیز یکی از مهم ترین عرصه های ساختمان می باشد که توجه ویژه ای به آن شده است. این فضا به جای ایجاد اتاق های جلسه متعدد طراحی شده تا تعاملات گروهی و بُعد روانی فضای گسترده به جای طراحی یک فضای بسته، کوچک و خفه کننده بر روی کارمندان تأثیر بگذارد.


طراحی نما-گروه معماران آرل

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

معماری: co(X)ist Studio
موقعیت: آمریکا
سال: 2014
این خانه در سال 1962 به عنوان یک فضای روستایی در جنوب آستین ساخته شده است و بعد از یک بازسازی به عنوان خانه مدرن برای شیوه تازه زندگی به کار می رود. منزل مسکونی بازتاب ارزش طراحی معماری آنها است و برای کار و سکونت ساخته شده. با فضاسازی جدید این خانه، قسمت های عمومی و خصوصی از یکدیگر تفکیک می شوند. همچنین اتاق خواب اصلی به منظور حفظ حریم خصوصی از اتاق خواب های دیگر به صورت فیزیکی و بصری جدا می شود. از دیگر تغییرات این خانه می توان به یکی سازی فضاهای نشیمن و عمومی اشاره کرد که سبب ایجاد یک محیط یکدست و باز است. دیوار پشتی اتاق ناهار خوری به طور کامل می تواند به حیاط پشتی متصل شود و  فضای خانه را به فضای باز گسترش دهد تا از هوای بیرون استفاده کنند. حیاط پشتی به اتاق مهمان و اتاق خواب اصلی نیز راه دارد. گاراژ خانه به دفتر کار معماری صاحبان تبدیل شده است تا راه ارتباطی با مشتریان نیز بهبود یابد. برای کاهش مصرف انرژی نیز از پنجره های گسترده استفاده کرده اند.


ادامه در https://www.arel.ir

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

معماری: Heatherwick Studio
موقعیت: Cape Town / South Africa
سال: 2017
موزه هنرهای معاصر آفریقا با 9 طبقه بزرگترین موزه جهان است که در منطقه ساحلی واقع شده و شامل سیلندر های عمودی غولپیکری است که نماد صنعت قرن بیست و یکم می باشد. طراحان موزه آفریقا یکی از چالش های طراحی را این گونه شرح می دهند که ما از این فرصت برای احیای ساختمان مرده و تبدیل آن به جایی برای مشاهده از آثار هنری باورنکردنی از قاره آفریقا بهره بردیم تا تعبیری از یک بنای تاریخی باشد. به طور کلی طراحان نماد پیشرفت اقتصادی را به یک حوزه فرهنگی تبدیل کرده اند. نکته دیگر ایجاد فضاها و گالری ها در میان فرم لانه زنبوری ساختمان بوده است.
طراحی نهایی این پروژه شامل 6000 مترمربع فضای نمایشگاهی است که 80 گالری را در بر دارد. همچنین دهلیز داخلی همانند فضای کلیسای جامع یهودیان، در مرکز موزه واقع شده است. از دیگر امکانات آن می توان به باغ پشت بام، آزمایشگاه های حفاظتی، کتابفروشی رستوران و بار اشاره نمود.



ادامه در سایت گروه معماران آرل

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

معماری: KLab architecture
موقعیت: یونان
مساحت: 400 مترمربع
در طراحی این فضا معماران تلاش داشته اند تا با استفاده از سازه های پیش ساخته که قابلیت حمل با ماشین های حمل و نقل را داشته باشند یک مهدکودک طراحی کنند. استفاده از فرم های یکسان سبب می شود تا  معماران با چالش های متعددی روبه رو شوند. کلاس های درسی به نحوی قرار می گیرند که از سه سمت باز باشند و محیط های عمومی را خلق کنند. آن ها سعی داشته اند تا با استفاده از متریال های و فرم های معمول، ساختمانی دقیق و پیچیده ای را ایجاد کنند. به منظور استفاده کودکان از این محیط، از متریال ها پایدار بهره گرفته شده است. معماران تلاش کرده اند تا پوشش گیاهی به عنوان یک عنصر اصلی از طراحی محسوب شوند زیرا درختان سایه انداز حیاط، کیفیت فضایی را تغییر می دهند و شادابی محیط را برای کودکان افزایش می دهند. در کنار رنگ های خنثی در محیط داخلی از رنگ های سرزنده و شاد نیز استفاده شده که روحیه کودکان را تغییر می دهد.



طراحی مهدکودک پیش ساخته!-گروه معماران آرل
  • arel arel
  • ۰
  • ۰

قبل از آنکه هر پروژه معماری شکل گیرد، در ابتدا جرقه ای در ذهن طراح و معمار موجب به وجود آمدن آن می شود. هر طراحی بسته به توانایی خود قدرت تجسم و ایده پردازی متفاوتی دارد؛ اما باید توجه داشت که نمایش و توجیه این امر بستگی زیادی به تونایی اسکیس زدن فرد دارد. به طور کلی هر طراحی در خلوت خویش گاهی اوقات تصورات خود را به شیوه انتزاعی ترسیم می کند. رنزو پیانو معمار برجسته ایتالیایی که جزو پیشگامان بزرگ عرصه معماری جهان است، از طریق اسکیس هایش، مفهوم اصلی طرح هایش را بازگو و به کانسپت خاص پروژه اشاره می کند. ما در اینجا ده پروژه وی را با اسکیس هایش فراهم آورده ایم تا به راحتی دریابید که چگونه با به تحقق بخشیدن طرح های روی کاغذ، توانسته جایزه معماری پریتزکر 1998 را دریافت کند. در واقع اسکیس حکم سازماندهی، تجسم و در نهایت خلق فضا را دارد و کمک می کند تا معمار اطرافش را بهتر ببیند، پردازش کند و به نتیجه های ذهنی اش در قالب های متفاوت عنیت ببخشد. همچنین با هر اسکیس این فرصت ایجاد می شود تا طراح بیشتر به ساختار و جزئیات طرحش غلبه کند و بستری برای پرورش خلاقیتش بیابد.
در ادامه هر دانشجوی معماری هنگام ورود به دانشگاه با اهمیت اسکیس از جانب اساتید مواجه می شود و عاملی که می تواند یاری دهنده ی وی در یادگیری اسکیس باشد، مطالعه و مشاهده نمونه موردی های خوب و تقلید از تکنیک و روش های بکار گرفته شده آنهاست. البته باید اشاره کرد که مسلما در مراحل پیشرفته بهره گیری از این روش پاسخگوی نیاز طراح نیست؛ چرا که یک معمار باید پس از طی تجربه های گوناگون، خود صاحب سبک شود و با روش های خاص به طرح با کیفیت مطلوب دست یابد. مشاهده نمونه اسکیس های رنزو پیانو می تواند انتخاب خوبی برای شروع یادگیری اسکیس و توجه به تکنیک های وی باشد.



با ما همراه باشید-گروه معماران آرل


  • arel arel
  • ۰
  • ۰

طراحی بیمارستان کودکان با پیچیدگی های خاصی همراه است تا محیطی سرزنده و مناسب روحیات کودکان فراهم آید. چالش طراحی این بیمارستان در کپنهاگ بر اساس قالب کردن قدرت بازی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از درمان پزشکی بوده است و هدف کلی ایجاد فضایی غیررسمی و شبیه خانه بوده که بیماران و خانواده هایشان در چارچوب های بازیگوشانه و ایمن به درمان بپردازند. مدیر و موسس خلاق کیم هرفورت نیلسن می گوید: وقتی کودکان ما بیمار می شوند، تمام اعضای خانواده تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین ما قصد داریم محیطی را ایجاد کنیم که خانواده هم بتواند در کنار بیمار بماند و اقامت راحتی را داشته باشند. نکته مهم دیگر توجه به کیفیت زندگی و درمانی بوده است.

برای طراحی پلان و به طور کلی حجم ساختمان از دو "دست" الهام گرفته شده که از مچ به یکدیگر چسبیده اند. در این راستا قسمت اتصال دو دست برای سالن های عمومی خانواده ها در نظر گرفته شده و در هر یک از انگشتان اتاق های بیماران سامان دهی شده اند. همچنین سیرکولاسیون به گونه ای بوده که حداکثر فاصله فضاهای مختلف تنها 20 متر باشد تا سهولت در ارتباط فضایی صورت گیرد. این پروژه دارای ظرفیت 900 بیمار و 1200 پزشک، پرستار و دیگر اعضای هیئت بیمارستان می باشد و هزینه ساخت آن حدود 350 میلیون دلار برآورد شده و انتظار می رود تا سال 2024 تکمیل شود. 



بیمارستان کودکان-گروه معماران آرل

  • arel arel
  • ۰
  • ۰

این ویلای زیبا در منطقه ای با چشم انداز منحصر به فرد در یکی از حومه های سیندی استرالیا واقع شده است ، طراحی و نمای ویلا با توجه به مقررات و ضوابط منطقه شکل گرفته است ، معماری ویلا بصورت باکس های بر روی هم و در کنار هم و بصورت ارگانیک خلق شده است. همراه آرل باشید... تا طراحی داخلی این ویلای زیبا را هم مشاهده کنید.

نمای خارجی خانه ، کاملا شسته و رفته و یکنواخت به نظر می رسد و با استفاده از روکش فلزی همراه با سنگ و چوب حس مدرن را همراه با حس روستایی در ویلا ایجاد شده است. رنگ خاکی و ترکیب مناسب آن با دیگر رنگهای به کار رفته ، چشم انداز خوبی به ساختمان داده است.

طراحی داخلی، بسیار مدرن و شادی بخش و فضایی گرما و دوست داشتنی است ، طبقه همکف با ظرافتی خاص و با یک تراس رو به حیاط طراحی شده است و در آخر هم استخر احاطه شده با سنگ مرمر سفید و شیشه خانه را تکمیل می کند.

با آرل به مشاهده گالری از این ویلایی زیبا بنشینید. برای تماشا تصاویر بصورت گالری برروی عکس ها کلیک کنید. پلان ها ویلا نیز وجود دارد.


تصاویر بیشتر در سایت آرل

  • arel arel