موقعیت بنا: سوئیس
متراژ بنا: 1070 متر مربع
سال احداث: 2014
با بررسی معماری مصر، روند پیشرفت و حرکت یکی از بزرگترین تمدن های تاریخ بشر به نمایش خواهد گذاشته شد. گروه معماری آرل در این مقاله به بررسی و معرفی معماری مصر باستان پرداخته است. سر فصل های از آثار معماری شهرهای مهم کشور مصر د این مقاله وجود دارد. باستان شناسی اخیر ممکن است تمدن در بین النهرین زودتر از مصر شروع شده باشد ولی از نظر زمانی و تاریخی تفاوت زیادی بین این دو ناحیه وجود ندارد. چون مصر در مدت زیادی از تاریخش بی نیاز از خارج بوده و تمام نعمت های طبیعی را در داخل خاک خود داشته است. لذا می توان شروه توسعه و ترقی و تمدن این ناحیه را مورد توجه قرار داد. وجه مشترک همه ساکنان رودخانه های دجله و فرات در بین النهرین، نیل در مصر، سند در شمال غربی هند و یانک تسه در چین، تسلط و تبحر در امر آبیاری بوده است.
تا آنجا که مشخص است تاریخ از ناحیه شرقی مدیترانه در طول دره نیل یا احتمالاً از بین دجله و فرات آغاز شده است. باستان شناسی اخیر مدلل می دارد که ممکن است تمدن در بین النهرین زودتر از مصر شروع شده باشد ولی از نظر زمانی و تاریخی تفاوت زیادی بین این دو ناحیه وجود ندارد. چون مصر در مدت زیادی از تاریخش بی نیاز از خارج بوده و تمام نعمت های طبیعی را در داخل خاک خود داشته است. لذا می توان شروه توسعه و ترقی و تمدن این ناحیه را مورد توجه قرار داد. وجه مشترک همه ساکنان رودخانه های دجله و فرات در بین النهرین، نیل در مصر، سند در شمال غربی هند و یانک تسه در چین، تسلط و تبحر در امر آبیاری بوده است.
بیشتر این رودخانه ها، و به طور مشخص رود نیل از دریاچه ویکتوریا سرچشمه گرفته است و تحت تأثیر آب کوهستان های اطراف (از صدها کیلومتر دورتر) هنگاه ذوب شدن برف ها طغیان می کرد و همراه سیلاب ها لجن با ارزش در سطح مزارع ته نشین می گشت. هنگامی که بشر آموخت چگونه طغیان آل را با استفاده از سدها و نهرها مهار کند، هر دانه بذر برای وی صدها برابر محصول به وجود آورد. به این ترتیب، امکان تولید مقدار زیادی غله برای هر فرد به وجود آمد و بشر توانایی انجام کارهای زیادی را به دست آورد. آنها توانستند در شهر گرد هم جمع شوند و کشورها را به وجود آورند. به ویژه در شهرها بود که استعدادها و افکار درخشان شدند و افکار و ایده های به وجود آمده، مبادله گشتند. به این ترتیب در دره رود نیل و به صورت مشابه در بین النهرین و طی زمان نزدیکی در چین، ابتدا در مصب رودخانه و سپس در مصر علیا، تاریخ شهرها آغاز گردید و با پیدایش شهر ها نه فقط سلاطین و روحانیون بلکه قانون گذاران، نویسندگان، پزشکان، ستاره شناسان، ریاضی دانان، هنرمندان، تجار، سفالگران و معماران نیز به وجود آمدند و این سرآغاز همه چیز بود.
زیستن در دره رود نیل از تولد تا مرگ، در یک محدوده جغرافیایی خاص و در یک روال بسیار ساده خلاصه می شد و تنها چند چیز کوچک بر روان مصریان اثرگذار بود. رود نیل همواره برای آنها منبع حیاط به شمار می رفت و در باورشان نیز محترم شمردن نظام اسرارآمیز خورشید، ماه و ستارگان کاملاً شاخص بوده است.
یکی از شهرهای که می توان معماری مصر را مورد بررسی قرارد داد شهر تاریخی ممفیس می باشد. اعتقاد مصریان با خداسازی فراعنه و خدایان عجیب نیمه حیوان، نیمه انسان شکل گرفته است. اعتقاد به زندگی و جاودانگی پس از مرگ، به شرط سالم ماندن اجسادشان، مهم ترین مورد در باورهایشان بود. فناناپذیر بودن مختص طبقات سلطنتی و اشراف و بزرگان بود و برای خدمت گذاران، تنها امید بندگی برای سرورانشان در جهان ماوراءستارگان وجود داشت. به باور مصریان آن دوره، در روز رستاخیز، روح انسان مرده مجدداً وارد کالبدش خواهد شد. بنابراین جسد وی بایستی دست نخورده و سالم باشد. در زمان های قبل، شن های داغ بیابان در نگهداری اجساد کمک مؤثری می کردند و این عقیده را القا می کردند. در دوره پیش از تاریخ، ترتیب به خاک سپردن اموات طوری بود که بر اثر مجاورت با شن های صحرا رطوبت بدن انسان جذب می شد و به این ترتیب بدن محفوظ می ماند. این اعتقاد به مدت سه هزار سال پابرجا ماند و بعد از آن بود که مومیایی کردن نوعی تخصص با ارزش در میان تمدن های اولیه ه شمار می رفت. بر اساس تفکر خاص مصری، لاشه مومیایی شده باید در مقبره ای نفوذناپذیر محافظت گردد و این کار بسیار مشکل بود. به هر حال تسخیرناپذیری مقبره ها تبدیل به پایه و اساس معماریمصریان گردید. این تسخیرناپذیری باید در بیش از یک بعد در نظر گرفته می شد. یعنی حفظ امنیت جسد به همراه امنیت دارایی ها، همسران، اثاث، غذا و جواهرات فرد مرده. آثار هنری امروزه که کوزه های جهان را انباشته است، پیش تر در گورها منتظر زندگی مجدد پس از روز رستاخیز بوده اند.
این گورها نه فقط مقبره ای نفوذ ناپذیر، بلکه خزانه، معبد و اثری هنری به شمار می روند. مقبره های مصریان نه فقط نفوذناپذیر بودند، بلکه بسیار بادوام و محکم نیز به نظر می رسند. مقابر به طور عمده نزدیک منطقه ممفیس (Memphis) ساخته می شدند. در سمت جنوب قاهره پایتخت پادشاهی قدیم نوم (Nome) قرار داشت. این گورهای مصطبه ای شکل کوچک با پله های اطرافشان و یک بام مسطح، در اصل اولین معماری ساخته شده ی مصریان به شمار می آیند. نام مصطبه از عربی می آید و به معنی نوعی نیمکت است که آن را در خارج خانه پشت در می گذاشتند. مصطبه ها تقریباً توپر بودند اما در بعضی مواقع در قلب این توده ی گلی، آجری یا سنگی، ردیفی از اتاق ها قرار داشتند، همچون اتاق تدفین، شامل تابوت سنگی منقوش مرده، با تمام متعلقاتش. ظاهراً در محل دفن یک فرورفتگی، مانند نوعی در یکپارچه کاذب وجود داشت که از طریق آن روح (Ka) می توانست به جسد بازگردد. این فرورفتگی همچنین به عنوان نمازخانه ای کوچک به کار برده می شد، و حکم جایی را داشت که قربانیان را در آنجا به خدایان تقدیم می کردند و راهب می توانست برای آرامش روح مرده دعا بخواند.
هتل دوقلوی سنگاپور با نام DUO توسط استودیو طراحی و معماری Büro Ole Scheeren طراحی و معماری شده است. هتل دوقلوی DUO اقدامی مصالحه آمیز در قبال خصوصیت های شهری سنگاپور می باشد. این مجموعه بی نظیر با همکاری یک بخش متمایز شهرداری منطقه طراحی شده و سعی داشته زمینه های اطراف خود را با توابعی متنوع پیوند بزند تا پلتفرمی عمومی را 24 ساعته در اختیار شهروندان خود قرار دهد. کیفیتی از زندگی پویا و مرفه که مختص ارتقاء روابط شهروندی است.
این مجموعه شامل دو برج برجسته است که با ویژگی های دو مجسه غول پیکر مفهومی ساخته شده و به برخی عرصه های شهری مدرن پیوند خورده است. طراحی نمای دو برج با توجه به الگوهای لانه زنبوری طراحی شده است. یکی از دلایل انتخاب طراحان برای الگوی نمای لانه زنبوری نصب راحت اتصالات فلزی در هنگام اجرا بود. این فرم در مقیاس بزرگ اجازه می دهد که نصابان هنگام اتصال قالب فرم های 6 ضلعی به راحتی بین طبقات حرکت کنند. البته مقیاس بزرگ هر بلوک لانه زنبوری هم در سرعت اجرای کار تأثیرگذار می باشد.
هتل DUO به جای نشان دادن زیبایی های خود به عنوان یک اثر معماری منفرد ارجاعی به درج احساسات ساختارهای شهری سنگاپور بوده است که توسط یک سایت یکپارچه به دیگر ساختمان های معمارنه شهر سنگاپور پیوند خورده و شخصیت کلی شهر را یکپارچه نموده است. حتی ارجاعات نما به پلان، دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی سوئیت های لوکس و فضاهای سبز منتقل شده تا اهداف معماری در کشور سنگاپور را بیشتر برجسته سازد. ویژگی های پایدار و شهر پاک از امضاهای اکثر بناهای موجود در سنگاپور به شمار می رود.
فرم ساختمان ترکیبی از مرتفع ساختن یک پلان دوار و مستطیل است که در نقاطی، حجم با فضای مثبت و منفی روبروست. استودیو طراحی Scheeren با در نظر داشتن خصوصیات معماری پایدار و سیرکولاسیون اقلیمی چنین فضاهایی را خلق نموده است. حرکت مناسب باد قالب و هدایت صحیح آن به بخش دیگر از شهر در محاسبات طراحی این مجموعه مشاهده می شود. همچنین این ویژگی اقلیمی به ایجاد یک فضای پر جنب و جوش در پایه ورودی هر دو برج منجر شده است.
طراحی هتل DUO نشان دهنده همکاری بین مالزی و سنگاپور است. توسعه سرمایه گذاری تحت هدایت نخست وزیر هر دو شرکت صورت گرفته و برنامه ای بلند مدت برای رشد صنعت توریسم دارد. طراحی هتل DUO آغازی بر شروع پروژه های بزرگ بین دو کشور می باشد.
طراحی مرکز تجاری
بزرگ چگندو در چین جزء آخرین تلاش های تیم معماری Sunlay می باشد که
توانسته طرح یه ساختمان تجاری مدرن را با رویکرد های اصیل چین برای منطقه
ای سنتی ارائه دهد. این مرکز تجاری با تأثیرپذیری از فرهنگ، اسطوره شناسی
اژدهای کلاسیک چینی و اصول فنگ شویی طراحی شده که تعریف متفاوتی از خرده
فروشی مدرن درون ساختمانی با ویژگی های باستانی را به نمایش گذاشته است.
استفاده از روش های معاصر در شکل و نمای سنتی ساختمان در پیش برد اهداف
طراحان کمک نموده است. در طراحی این پروژه به واسطه محدودیت فضا و قرارگیری
در منطقه ای به نسبت کوهستانی با محدودیت گستردگی فضا مواجه بودند. در
شرایطی که بیشترین هسته تجاری این پروژه در مرکز آن قرار داشت. لذا به کار
بردن یک فرم سیال و شناور با رعایت کانسپت های سنتی در دستور کار قرار
گرفت. طراحی یک پلان منعطف که دارای خرده فروشی هایی است که به هم بافته
شده اند و سالن هایی را در داخل و خارج هسته مجموعه ارائه می دهند.
با قرار دادن ساختمان نسبت به لبه های سایت، مرکز خرید از ارتفاع لازم برخوردار شد تا بتواند نقاط برجسته خود را برای عموم نمایش دهد و بین کوهستان محصور نباشد. مرکز خورده فروشی ها دارای یک چشم انداز فریبنده است که حدود 20 متر نسبت به واحد های تجاری عقب نشینی داشته و یک آتریوم شگفت انگیز را در قلب مجموعه اژدهاگونه مجموعه ایجاد کرده است. طراحی نمای ساختمان تجاری هم با توجه به الگوهای سنتی و باستانی چین طراحی شده است. استفاده از شیشه های رنگی و نورپردازی هوشمندانه، کیفیات بصری مجموعه را ارتقأ داده است.
زندگی کردن در محل کار خلاف میل افراد است چون تصور می کنند مکان راحت و
مناسب برای استراحت و زندگی نمی توانند پیدا کنند. خوشبختانه با کمک طراحان
با تجربه و خوب می توانند سوئیت های مدرنی داشت که هم محل زندگی باشد و هم
محل کار.در اینجا چند نمونه آپارتمان اورده شده که شامل فضا هایی برای کار
،استراحت،پخت وپز و...هستند. با کمی خلاقیت و استفاده از مبلمان مدرن می
توان آپارتمان هایی با این ویژگی داشت.
1.در این سوئیت مبلمان و دکوراسیون استفاده شده بسیار همخوانی با فضای کار
دارد .با برخورداری از نور طبیعی و متریال های طبیعی که در میز جلوی مبل و
کابینت اشپزخانه فضای دل بازی را دراین سوئیت ایجاد میکند.قسمتی در اتاق
خواب قسمتی از فضا که باریک است با بهره گیری از نور طبیعی از فضای پرت به
محل مناسبی برای کار تبدیل شده است.
2. از ویزگی بارز این سوئیت می توان به چراغ های آویز بالا میز ناهارخوری اشاره کرد. این فضا با داشتن متراژ کم به گونه ای مبلمان شده که به قسمت ها تقسیم شده است .دیوار اجری و لامپ های اویز سقف با فضای کار همخوانی دارد.به دلیل کم بودن فضا حمام ،سرویس ورختشورخانه در یک قسمت جانمایی شده است.
خواهران ایرانی آمریکایی حریری، به عنوان معماران برتر جهان در سال 2004 و 2012 شناخته شده اند. خواهر بزرگ تر مژگان حریری در سال 1955 در ایران متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1981 از دانشگاه کرنل دریافت نمود. , وی به دلیل موفقیت های چشمگیرش در حین تحصیلات خود موفق شد جایزه الکساندر اشویلر را دریافت نماید. او تحصیلات خود را در رشته طراحی شهری زیر نظر کالین راو ادامه داد و در سال 1983 مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کرنل دریافت نمود. وی تا زمان تاسیس دفتر حریری و حریری در دفتر جیمزاستوارت پلشک و شرکا مشغول به کار بود.
گیسو حریری خواهر کوچک تر مژگان حریری در سال 1956 در ایران متولد شد. لیسانس خود را در سال 1980 از دانشگاه کرنل دریافت نمود و همزمان با تحصیل در دانشگاه به همراه خواهرش، در برنامه مطالعاتی در زمینه معماری هلند و خانه سازی مدرن به همراه پرفسور گریگوری لسنیکو شرکت نمود. پروژه های دانشجویی وی در گالری فیلیپه بونافونت در سان فرانسیسکو به نمایش درآمدند و در مجله دانشگاهی کرنل نیز به چاپ رسیدند. او در دفتر جنینگز و شتوت نیز مشغول به کار بود.
شرکت حریری_حریری در سال 1986 به وسیله مژگان و گیسو تاسیس شد. این شرکت در شهر نیویورک مرکزیت دارد و کارهای آنان توسط افرادی چون استیون هال در نمایشگاههای نیویورک معرفی گردیده و ریچارد مایرنیز با آنان کتابی منتشر نمودهاست.
-جوایز طراحی انجمن معماری آمریکا
-جوایز طراحی سالانه ID
-برنده جایزه کنگره معماران جوان در سال 1990
-برنده جایزه 40under 40
1- نام پروژه: JEWELS OF SALZBURG
امروزه با تغییر سبک زندگی انسان ها و روی آوردن به آپارتمان نشینی در
شهرها، همه افراد با مشکل کمبود جا در فضاهای کوچک آپارتمان ها مواجه
هستند. البته که مهم نیست در یک فضای شلوغ شهری زندگی کنید و یا در یک خانه
ییلاقی بزرگ در حومه شهر، در هر صورت ایجاد فضای کافی برای نظم دادن به
وسائل می تواند مشکل آفرین باشد. در ادامه از 8 متخصص معمار و طراح داخلی
خواسته شده است که راهکاری در مورد حل مسئله کمبود جا در فضای خانه ارائه
دهند.
هر جا که می توانید از طبقه بندی استفاده کنید.
Rebecca Leivars از شرکت معماری Leivers توصیه می کند روی هر دیواری که می توانید از طبقه بندی های متنوع استفاده کنید.
اگر تو رفتگی در دیوار وجود دارد حتما در آن قسمت از چندین طبقه برای جا
دادن وسائل تان استفاده کنید. اگر در پلان خود یک دیوار غیرباربر می خواهید
داشته باشید، چطور است به این فکر کنید که این تفکیک کننده فضا، فقط یک
دیوار ساده نباشد و از دیوار قفسه بندی شده برای این کار استفاده کنید. در
راستای بزرگ تر کردن فضای خانه تان، به این فکر کنید که آیا می توانید فضا
را به گونه ای طراحی کنید که جایی برای جا دادن وسائل تان در بالای سر یا
زیر پا وجود داشته باشد یا خیر.
به فضاهایی توجه کنید که همیشه از قلم افتاده اند.
Andrew Dunning از کمپانی طراحی داخلی APD در مورد راهکار تبدیل فضاهای بلااستفاده به فضاهایی برای انبار کردن وسائل صحبت می کند.
او معتقد است: "چشمانتان را باز کنید و به همه فضاهایی که در خانه تان در
اختیار دارید، با دقت نگاه کنید و البته که منظور فقط فضاهایی نیست که در
حال حاضر دارید استفاده می کنید. آیا کابینت های آشپزخانه تان می توانند تا
ارتفاع بالاتری امتداد پیدا کنند؟ داشتن کابینت هایی که ارتفاع خیلی زیاد
دارند شاید برای وسائل روزمره کارایی نداشته باشد اما برای وسائلی که کمتر
مورد استفاده قرار می گیرند، برای اینکه از وسط آشپزخانه جمع بشوند، می
تواند خیلی مفید باشد. بعلاوه آیا تا به حال به فضای زیر پله ها فکر کردید؟
معمولا این فضا خیلی بد و نامنظم استفاده می شود اما در حقیقت فضایی است
که به خوبی می توانید آن را طراحی کنید و به عنوان انبار برای وسائل تان
استفاده کنید. فضاهای انبار و کابینت هایی که طرح سفارشی دارند و متناسب و
خاص فضای شما ساخته شده اند، معمولا بهترین راه حل برای حل مشکل کمبود فضا
هستند.
کمی از وسائل آشپزخانه تان کم کنید.
Andrew Petherick از شرکت طراحی Artichoke نکته ای را در مورد بازسازی فضای
آشپزخانه گوشزد می کند، اگرچه مرتب کردن و نظافت آشپزخانه، همیشه خود یک
روش خوب برای داشتن فضایی منظم تر و رفع مشکل کمبود جا بوده است.
او می گوید:" پیش از آنکه شروع به بازسازی آشپزخانه خود بکنید، نگاه کنید
که چه چیزهایی را در آشپزخانه فعلی خود دارید. هر آنچه را که 6 ماه است
استفاده نکرده اید جمع کنید و به جای دیگری غیر از آشپزخانه ببرید. خودتان
تعجب خواهید کرد که چقدر فضای آشپزخانه تان باز می شود."
یک نیم طبقه به فضای خود اضافه کنید.
Stuart Duncen طراح کمپانی Build Different در مورد راهکار باارزش و
همچینین مدرن استفاده از نیم طبقه بحث می کند و اینکه چقدر استفاده از نیم
طبقه می تواند به حل مشکل کمبود جا کمک کند.
"یک تخت خواب در نیم طبقه قرار دهید و فضای باارزش زیر آن را آزاد کنید."
این توصیه Stuart Duncen است. بعلاوه اینکه اگر خانه و محل کار شما یکی
است، این ایده می تواند خیلی راهگشا باشد.
از انبار خود به خوبی استفاده کنید.
Micheal Pairinchy از کمپانی Pro Build 360 توصیه می کند حداکثر استفاده را
از فضای انباری خود ببرید. او می گوید یک راهکار مناسب که شاید کمتر به آن
توجه کنیم استفاده از فضای انبار است. با زدن طبقات در فضای انبار می
توانیم همه وسائلی را که هر روز به آن احتیاج نداریم در آنجا انبار کنیم .
هم دسترسی آن راحت هست و هم وسائل اضافی از فضای اصلی خانه دور می شوند.
از مبلمان و وسایل چند منظوره استفاده کنید.
Camilla Pringle از شرکت طراحی Camilla Pringle Interiors، پتانسیل عالی
استفاده از مبلمان و تجهیزات چند منظوره را برای حل مشکل کمبود جا گوشزد می
کند.
او می گوید: "امروز خیلی مدل های متنوع با طراحی های خلاقانه از چنین
مبلمان ها و تجهیزاتی در بازار وجود دارد و قابل خرید است. شما می توانید
خیلی راحت از یک چزیره در آشپزخانه استفاده کنید که خیلی از وسائل تان را
می تواند در کابینت های زیر خود جا دهد. استفاده از میز ناهارخوری های تاشو
که قابلیت باز شدن به تعداد بیشتر را دارند نیز راهکار مفیدی است.
بعضی از وسائل تان را به جای انبار کردن، در بوفه ها در معرض نمایش بگذارید.
Egon Walesch از کمپانی Egon Walesh Interiors & Flowers در مورد ایده
استفاده از کابینت هایی که به صورت ویترین طراحی می شوند توضیح می دهد.
او می گوید: "من وسائل خیلی کمی برای نمایش در ویترین دارم. اما عاشق بوفه
های قدیمی مغازه های آنتیک فروشی هستم. ممکن است این ایده خیلی غیرمعمول
باشد اما می تواند در عین حال خیلی هم کار راه انداز باشد. این بوفه ها هم
فضای خیلی زیادی برای گذاشتن وسائل تان دارند و هم فضا برای نمایش اشیا
باارزش. بعلاوه من فکر می کنم اینکه چند وسیله را در معرض نمایش بگذارید
خیلی می تواند در نظم فضا به شما کمک کند. با این روش وسائل شما خیلی مرتب
تر از این خواهند بود که در کمد و کابینت روی هم انبار شوند. دقیقا به همین
دلیل من استفاده از قفسه و شلف را در آشپزخانه خیلی دوست دارم. بعلاوه
چنین فضاهایی به شما امکان می دهد دسترسی راحت تر به وسائل آشپزی و
ماهیتابه هایتان داشته باشید.
ایده پلان آزاد می تواند به شما کمک کند.
Andrew Brown از کمپانی Brown + Brown Architects راهکار استفاده از پلان
آزاد را به واسطه قدرت آن در آزاد کردن فضا و رفع مشکل کمبود جا و بعلاوه
به صرفه بودن از نظر اقتصادی، می ستاید.
او معتقد است: "پلان آزاد اگر متناسب سلیقه کارفرما باشد می تواند فضا را
کاملا آزاد کند. ساخت راهروها و فضاهای تقسیم، به لحاظ هزینه مشابه هزینه
ساخت سایر بخش های یک خانه است اما معمولا استفاده از چنین فضاهایی به
معنای اتلاف فضاست."
یک ساختمان بزرگ 80 هزار مترمربعی با باغی روی بام آن طرح نهایی دفتر کارگوگل در لندن که توسط شرکت های معماری هثرویک، بیارک اینگلس، AHMM و گوگل طراحی شده است. ساختمانی که به آن لقب «زمینخراش» دادهاند بیشتر از چهار هزار کارمند را در خود جای میدهد، روی سقف خود یک باغ با مسیر اختصاصی دویدن دارد و پهنایش اندازهی ارتفاع یک آسمانخراش است. طرحهای نهایی برای این مقر جدید، هفتهی گذشته پس از سالها جدل بین گوگل و معماران بالاخره در شورای کمدن (مسئول نظارت روی ساخت و ساز و مالیات ساختمانهای اداری در لندن) به ثبت رسید.
ساخت «فاز A» این پروژه از سال آینده روبهروی ایستگاه کینگز کراس متروی لندن آغاز خواهد شد. گوگل در سال ۲۰۱۳ طرحهای اولیهی این ساختمان را با همکاری گروه معماری AHMM به ثبت رسانده بود و طرح نهایی توسط گروه «بیارک اینگلس» و استودیوی «هثِرویک» خلق شد. این استودیو پیشتر مسئول طراحی استادیوم المپیک لندن ۲۰۱۲ و اتوبوسهای جدید Routmaster لندن بود.
بر اساس گفتههای «مجلهی معماری»، هزینهی ساختمان نهایی یک میلیارد پوند خواهد بود. ساختمان ۱۱ طبقهی اصلی ۸۰ هزار و ۸۱۹ متر مربع وسعت دارد و ۳۳۰ متر پهنای آن خواهد بود. مقر جدید گوگل روی مغازههایی ساخته خواهد شد که در ورودیهای طبقهی اول آن، در بین دفاتر کار قرار میگیرند. با توجه به طرحهای ثبت شده، ترکیب دفاتر کار با فروشگاهها باعث میشود طبقهی اول ساختمان، فضایی باز و متنوع داشته باشد که به مرور زمان تغییر خواهد کرد. استودیو هثرویک در مورد طرح خود میگوید:
این ناحیه محل تلاقی ساختمانهای متنوع و فضاهای گوناگون است. ایستگاههای عظیم مترو، خیابانها، کانالها و دیگر زیرساختها همگی گرد هم آمدهاند و شلوغترین نقطهی لندن را تشکل دادهاند و من نمیتوانم این ترکیب را دوست نداشته باشم. ما هم با مقر گوگل مثل یک زیرساخت جدید رفتار کردیم و از ساختمانهای اطراف آن الهام گرفتیم. این ساختمان از خانوادهای از المانهای متغیر ساخته شده است تا مطمئن شویم خود ساختمان و فضای کاری آن تا سالهای آینده، انعطافپذیر و قابل تغییر خواهد بود.
داخل ساختمان همان امکاناتی را دارد که انتظارش را دارید: کافهها و اتاقهای ملاقات به همراه یک استخر ۲۵ متری، اتاق ماساژ، منطقهای چندمنظوره برای بازی و ورزشهایی مانند بسکتبال و فوتبال آمریکایی و یک سالن ۲۱۰ نفری برای معرفی محصولات و ارائههای مختلف. سقف ساختمان هم با یک باغ ۳۰۰ متری پوشیده خواهد شد که به مناطق گیاهی مختلف تقسیم شده است. این باغ شامل «منطقهی توقف» خواهد بود که با گلهای وحشی و گیاهان دیگر پر شده است. علاوه بر اینها یک کافه و مسیر دویدن ۲۰۰ متری نیز روی بام مقر جدید گول در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر کارکنان گوگل در دفاتر مختلفی در سراسر لندن مستقر هستند که بعضی از آنها در همان منطقهی کینگز کراس قرار دارد. ساختمان شمارهی ۷ میدان پانکراس میزبان کارمندان بخش هوش مصنوعی گوگل به نام DeepMind است. ساختمان جدید تمام کارمندان را در یک جا مسستقر خواهد کرد و به اولین ساختمان گوگل در خارج از آمریکا بدل خواهد شد که مالکیت و طراحی آن به طول کامل از آن گوگل است.
غول جستجو سال گذشته پس از خروج بریتانیا از اتحادیهی اروپا همچنان از این پروژه حمایت کرد. ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در این باره گفت:
برای من واضح است که در بریتانیا، علوم کامپیوتر با وجود استعدادها، مراکز آموزشی و علاقهای که برای نوآوری وجود دارد، آیندهی روشنی خواهد داشت. ما همچنان به بریتانیا متعهد هستیم و علاقهمندیم تا سرمایهگذاریمان را روی دفتر جدیدمان در کینگز کراس ادامه دهیم.
سفر به فرانسه همانند سفر در زمان است، سفری به تاریخ تمدن غرب. اگرچه شما هیچ گاه نمی توانید با یک سفر، تمام شگفتی های معماری کشور فرانسه را ببینید و همیشه می خواهید که بارها و بارها به این کشور بازگردید، اما در راهنمای سفری که در ادامه آمده است نگاهی به معماری تاریخی فرانسه و جالب توجه ترین بناهای این کشور شده است که در سفر خود به این کشور، نباید آنها را از قلم بیاندازید. در ادامه مقاله کاملی از جاذبه های گردشگری و معماری فرانسه را مشاهده می کنیم که به احتمال زیاد برخی از این بناها، مکان و خصوصیات معماری جهان را تا کنون مشاهده نکردیم.